یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مسجد الاقصی

حوزه/ در پی تجاوز روز گذشته شهرک‌‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی، مفتی مصر با صدور بیانیه‌ای به این اقدام واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر شوقی علام مفتی مصر با صدور بیانیه ای هتک حرمت مسجدالاقصی توسط شهرک نشینان صهیونیست به بهانه سالروز تخریب معبد را محکوم کرد.

وی در این بیانیه تصریح کرد: شهر قدس و در رأس آن مسجدالاقصی خط قرمز ما است و تجاوز به آن ممکن نیست و هرگونه تجاوز به آن، ثبات و امنیت منطقه را بر هم خواهد زد.

وی تکرار تجاوز به مسجدالاقصی را موجب جریحه دار شدن احساسات یک میلیارد و نیم مسلمان در سطح جهان دانست و نسبت به تکرار این حوادث به رژیم صهیونیستی هشدار داد.

مفتی مصر از تمامی نهادهای بین المللی خواست برای جلوگیری از هتک حرمت مسجدالاقصی وارد میدان شوند و گفت: ما از نهادها و سازمانهای جهانی میخواهیم طبق مقررات و قوانین بین الملل که هرگونه تغییر در زمین و ساکنان مناطق اشغال شده را جرم می‌شمرد از این مسجد مبارک دفاع کنند.

گفتنی است گروه زیادی از شهرک نشینان صهیونیست صبح یکشنبه به بهانه سالروز تخریب معبد موهوم از طریق دروازه باب المغاربه وارد مسجد الاقصی شدند و تحت حمایت افسران صهیونیست این مسجد را مورد هتک حرمت قرار دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha