چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
عکس آرشیوی

حوزه/ دومین همایش "قضاوت شرعی" در کشور اردن آغاز به کار کرد؛ این همایش با عنوان "عدالت و رهبری" توسط اداره قضات اردن و با حضور تعدادی از علمای داخلی و خارجی برگزار شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،‌ دومین همایش "قضاوت شرعی" در کشور اردن آغاز به کار کرد؛ این همایش با عنوان "عدالت و رهبری" توسط اداره قضات اردن و با حضور تعدادی از علمای داخلی و خارجی برگزار شده و عصر فردا به کار خود  پایان می دهد.

هدف از برگزاری این همایش تحقیق و مطالعه عمیق در مسائل پیش روی دادگاه‌های شرعی و پیدا کردن راه حلی برای برخورد با مشکلات خصوصا مسائل خانوادگی است.

در این همایش 2 روزه عده‌ای از دانشمندان، نخبگان، روشنفکران و محققان از اردن و دیگر کشورهای عربی و اسلامی حضور دارند.

این همایش برای شناخت دستگاه قضایی شرعی، روشن شدن نقش برجسته فقه اسلامی در برخورد با تحولات مدرن و اتخاذ توصیه‌های علمی و عملی در موضوعات مرتبط برگزار شده است.

از موضوعات مدنظر این گردهمایی می‌توان به مسائلی از جمله نقش دادستان عمومی در قانون شریعت برای حفاظت از خانواده و کودکان، پرداخت دیه، تاثیر تجربیات پزشکی برای صدور احکام و موارد مربوط به اسکان خانواده اشاره کرد.

این همایش سعی دارد تا در نهایت به نتایج قابل توجهی برسد و بتواند براساس احکام شرعی راه حل هایی را برای واقعیت ها و قضایای جامعه بیابد و خانواده، زندگی زناشویی و جامعه را مورد توجه قرار دهد. هم چنین بتواند قضاوت را درتقویت ارزش هایی همچون حق و عدالت سهیم کند و حق و حقوق را به آسانی و بدون تاخیر به صاحبان آن  برگردانند و مفاهیم عدالت گسترش دهند، و بوسیله جدیدترین امکانات و برای حمایت از امنیت جامعه خدمات ارائه دهد تا جایگاه جامعه را بالا ببرد و کانون خانواده  که ستون جامعه و زندگی انسانی است را تحکیم و تثبیت کند.

احمد هلاهل ریاست دیوان عالی اسلامی امان با اشاره به اینکه اسلام قوانین دادخواهی داشته و وظیفه قضات اجرای عدالت بدون تعصب و تبعیض است گفت: شیوه‌های گمراه کننده سازمان‌های تروریستی هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha