یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
باب الرحمة

حوزه/ اشغالگران به طور پیوسته در حال تصویربرداری از "باب الرحمه" هستند تا هرگونه تغییرات در این منطقه را زیر نظر داشته و از سوی دیگر بتوانند در فرصت مناسب، این در را باز کرده و در آن یک کنیسه بنا کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، رژیم صهیونیستی و شهرک نیشنان یهودی سال ها است که تلاش می کنند مسجدالاقصی را از تمام جهات محاصره کنند و این در کنار اقدامات نظامی و حفاری های آنها در این مسجد مقدس است، اما در این میان، برخی اسرائیلی ها نیز به دنبال تصرف مسجدالاقصی از طریق "باب الرحمه" هستند.

دکتر جمال عمرو کارشناس معماری می گوید: باب الرحمة از اهمیتی تاریخی برخوردار است و در اعتقادات خرافی یهود آمده که منجی آنها از "باب الرحمه" وارد می شود و نصارا هم بر این باورند که عیسی (علیه السلام) از این در وارد می شود.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی باب الرحمة این فرصت را به شهرک نشینان یهودی می دهد که بدون گذشتن از صحن های مسجدالاقصی و کوچه های تنگ، به طور مستقیم وارد قبه الصخره بشوند و بدین ترتیب موقعیت این در موجب رفت و آمد سریع آنها به مسجد خواهد شد و بنابراین اگر خدای ناخواسته روزی باب الرحمه باز شود، خطر بزرگی مسجدالاقصی را تهدید خواهد کرد.

اما پشت باب الرحمه از داخل مسجدالاقصی منطقه ای باز و بدون بنا به مساحد 80 جریب و پر از خاک هایی است که در حفاری های مصلای مروانی استخراج شده است.

این کارشناس معماری ادامه داد: اشغالگران به طور پیوسته در حال تصویربرداری از این منطقه هستند، تا از طرفی هرگونه تغییرات دراین منطقه را زیر نظر داشته و از سوی دیگر بتوانند در فرصت مناسب این در را باز کرده و در آن یک کنیسه بنا کنند.

وی افزود: جوانان مسلمان قدس در شب قدر سال گذشته که 300 هزار در داخل مسجدالاقصی جمع شده بودند از فرصت استفاده کردند و با آوردن ابزارهای دستی به داخل مسجد، منطقه داخلی باب الرحمة را سنگفرش کردند تا فرصت عملیات غافلگیرانه در این منطقه را از اشغالگران بگیرند و توانستند مساحت زیادی را با سنگ بپوشانند و امسال نیز تلاش خواهند کرد مساحد بیشتری را سنگفرش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha