یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نظامیان رژیم صهیونیستی جاده‌ها به سمت روستا فلسطینی را مسدود کردند

حوزه/ نظامیان اسرائیلی بلوک‌های بتنی را در جاده اصلی میان جبل المکبر و سور باهر گذاشتند و با این اقدام جاده‌ ورودی به سمت روستا را کاملا مسدود کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه با قرار دادن چندین بلوک بتنی بزرگ در جاده، روستای جبل المکبر را در جنوب بیت‌المقدس در سرزمین‌های اشغالی جداسازی کردند.

در این اقدام نظامیان اسرائیلی ابتدا بلوک‌های بتنی را در جاده اصلی میان جبل المکبر و صور باهر گذاشتند و جاده‌ ورودی به سمت روستا را کاملا مسدود کردند. آن‌ها همچنین بلوک‌های بتنی بزرگی را روی جاده جنوبی به سمت این روستا گذاشته و سپس موانعی روی جاده اصلی نصب کردند. سربازان پیش از این اقدام اتومبیل‌های متعددی را متوقف کرده و کارت‌های شناسایی ساکنان فلسطینی را مورد بررسی قرار دادند.

پیش از اینکه نظامیان اسرائیلی از این روستا عقب نشینی کرده و اقدام به جداسازی آن کنند،  سحرگاهان به همراه افسران ارتشی به این روستا هجوم برده بودند.

هجوم دوباره نظامیان ارتش اسرائیل به تظاهرات هفتگی کفر قدوم

سربازان اسرائیلی روز جمعه بار دیگر به تظاهرات هفتگی ضدصهیونیستی در شهر کفر قدوم در شمال کرانه باختری قلدیا حمله کرده و با شلیک گاز اشک آور به سمت تظاهرکنندگان و خانه‌های مسکونی مردم سبب جراحت بسیاری از ساکنان این روستا در اثر استنشاق گاز اشک آور شدند.

مراد اشتوی، هماهنگ کننده کمیته مردمی در کفر قدوم در این باره گفت: چندین اتومبیل ارتشی از جهات مختلف به شهر حمله کرده و سپس نظامیان به خانه‌های مردم هجوم بردند. آنگاه سربازان پشت بام‌های خانه‌ها را به اشغال درآورده و از آن‌ها برای شلیک گازهای اشک آور به سمت تظاهرکنندگان استفاده کردند. آن‌ها همچنین با شلیک گلوله به منابع آب مردم روی سقف خانه‌ها، اقدام به سوراخ کردن آن‌ها کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha