پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله نابلسی

حوزه/ آیت الله نابلسی گفت: روزه داران واقعی کسانی هستند که با عمل و ایستادگی و مرزداری خود از شرافت فلسطین دفاع می کنند؛ کسانی هستند که از سوریه، عراق و یمن در برابر آمریکا، رژیم اسرائیل و نظام های مزدور آنها دفاع می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،  آیت الله نابلسی از علمای لبنان در یادداشتی به بیان ویژگی های ماه رمضان و روزه پرداخت و روزه داران واقعی را کسانی دانست که یادگرفته اند  به نفس خود و به طاغوت زمان و مستکبران "نه" بگویند و از مقدسات الهی و مظلومان در برابر ظالمان دفاع کنند و می دانند که برترین اعمال، مقاومت است.

 

روزه برای این است که مسلمانان آن گونه باشند که خدا می خواهد

مسلمانان که ماه رمضان را روزه می گیرند به این خاطر است که روزه در عمق خود موجب تثبیت اخلاص در انسان است؛ اخلاص در ارتباط با خداوند که معلوم شود تا چه اندازه به اجرای اوامر و ترک نواهی خداوند پایبند هستند؛ همان دستوراتی که به صلاح انسان و موجب سعادت او می باشد.

به عنوان مثال خداوند متعال از مسلمانان خواسته برادر باشند و فرموده: «انما المؤمنون إخوة»، اما برخی مسلمانان با هم مانند دشمن برخورد می کنند. خداوند متعال از مسلمانان خواسته اهل انفاق و بخشش و نیکوکاری باشند، اما برخی از آنها نسبت به دیگران بخیل هستند و همین باعث شده فقر و محرومیت و گرسنگی در بیشتر کشورهای اسلامی رایج باشد.

خداوند از مسلمانان خواسته به ریسمان الهی چنگ بزنند، اما آنها به ریسمان های متعدد غیرالهی تمسک می کنند. خداوند از مسلمانان خواسته از غیر مسلمانان یاری نگیرند، اما آنها از هر مستکبر و برکردار و گناهکاری یاری می جویند.

خداوند از مسلمانان خواسته مراقب دشمنان باشند، اما آنها از دشمنان خود غافلند. خداوند از مسلمانان خواسته در برابر اهل باطل و مستکبران هوشیار باشند، اما می بینیم مسلمانان بهانه می آورند و گاهی اوضاع بین الملل و گاهی اوضاع اقتصادی را بهانه می کنند.

و به خدا سوگند مسلمانان تمام این کارها را برای فرار از رویارویی با مستکبران انجام می دهند در حالی که این رویارویی گرچه ممکن است سختی هایی در پی داشته باشد، اما می تواند ضامن تحقق آرزوها، آینده و عزت نسل های آینده مسلمانان باشد.

مسلمانان به فلسطین خیانت و با اسرائیل سازش کردند

 

مسلمانان تا این لحظه برای فلسطین چه کاری کرده اند؟ آیا این سازمان همکاری به اصطلاح اسلامی تا کنون خواستار نابودی اسرائیل از صحنه وجود و آزادی فلسطین و مردم فلسطین و مبارزه با سرکشی و طغیان صهیونیست ها و اشغالگری و اهانت به مقدسات آنها شده است؟

یا اینکه تمام اقدامات این سازمان بر خلاف غیرت اسلامی و استقامت و عزت بوده و با خواری تمام با صهیوینست ها سازش کرده اند؟

در مساله فلسطین به جز بی وفایی و ترس و بی مسئولیتی چه چیزی از مسلمانان دیده ایم؟

امام خمینی می دانست روزی مسلمانان سر از تن هم جدا می کنند

هنگامی که امام خمینی(ره) از مسلمانان خواست آخرین جمعه ماه رمضان را به روز قدس اختصاص دهند، آنها دست به کار شدند و هرکسی را که در این دعوت امام خمینی(ره) شرکت می کرد، تحریم می کردند تا رسیدند به اینجا که به طور سازماندهی شده این روز را تحریم می کنند، به این خاطر که یک شیعه این روز را بنا نهاده است.

بله امام خمینی(ره) هنگامی که این دعوت را اعلام کرد، می خواست دیوار ترس و نا امیدی را بشکند و وحدت و همدلی را به مسلمانان بازگرداند و توجه مسلمانان را به مهم ترین مساله معاصر جلب کند که همان مساله ملت مظلوم فلسطین می باشد تا مسلمانان برای نابودی و ریشه کن ساختن سرطان صهیونیسم متحد شوند.

امام(ره) که خواستار نابودی اسرائیل از صحنه وجود شد، می دانست که اگر این کار را انجام ندهیم، جنایت ها، خونریزی ها و سربریدن های زیادی در راه خواهد بود.

حضرت امام (ره)با نگاه و بینش نافذ و عمیق خود می دانست که تنها راه بازگرداندن فلسطین و متوقف ساختن زنجیره ظلم، همان ریشه کن ساختن این رژیم از صحنه وجود است.

دفاع از مظلومان و مقاومت در برابر مستکبران، پیام روزه است

اما مسلمانان هنوز متوجه نشده اند روزه برای چیست؟ هنوز متوجه نشده اند روزه همان مقاومت در برابر ترس و تهدید و نفاق است، روزه چیزی نیست جز دفاع از مظلومان و رویارویی با مستکبران، روزه وسیله ای است که با آن مؤمن واقعی می تواند به نفس ضعیف خود و به جامعه متشتت و بی مبالات و به هر ظالم و متجاوزی که قصد فتنه انگیزی داشته باشد "نه" بگوید.

روزه داران واقعی کسانی هستند که با عمل و ایستادگی و مرزداری خود از شرافت فلسطین دفاع می کنند؛ آنها کسانی هستند که از سوریه، عراق و یمن در برابر آمریکا، اسرائیل و نظام های مزدور آنها دفاع می کنند، کسانی هستند که از اصالت اسلام در برابر مذاهب فتنه و تفرقه و خونریز وهابی دفاع می کنند.

آنها جوانانی هستند که در تلاویو به اشغالگران ثابت کردند فلسطین همچنان باقی است و اسرائیل رو به نابودی است. آنها آزادگانی هستند که ممکن است مسلمان هم نباشند، اما از ارزش های آسمانی و حقیقت و مقدسات دفاع می کنند. روزه داران واقعی کسانی هستند که به خوبی می دانند برترین اعمال مقاومت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha