جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روزه

حوزه/ حجت الاسلام ابوترابی نیا گفت: باید در افطاری ها از اسراف و تجمل گرایی و سفره های رنگین بپرهیزیم و تنها با نیت خالصانه و خدایی به این امر خیر بپردازیم و یاری رسان نیازمندان باشیم.

حجت الاسلام ابوترابی نیا در گفتگو با خبرنگار «حوزه»در بیرجند گفت: ماه رمضان، ماه نزول قرآن و فرصتی برای بازیابی خویشتن است تا با درک خودشناسی، در مسیر هدایت الهی قرار بگیریم، بنابراین باید از لحظه لحظه آن به خوبی استفاده کنیم.

استاد حوزه علمیه بیرجند ادامه داد: ماه رمضان ماه ارتباط با خدا و حجت خداست، حجتی که بدون شناخت آن حضرت، همه عبادات از جمله نماز و روزه، بی فروغ و بی اثر خواهد بود و مسیر هدایت بدون او ثمربخش نخواهد بود.

وی  با بیان اینکه ماه رمضان ماه بهار قرآن است، خاطرنشان کرد: ما باید در این ماه پر فضیلت با قرآن انس بگیریم و تلاش کنیم تا هر چه بیشتر از برکات و فیوضات این ماه مبارک بهره‌مند شویم.

حجت الاسلام ابوترابی در ادامه با اشاره به رابطه اقتصاد مقاومتی با ماه رمضان، ابراز داشت: روزه را می توان جنبه ای از اقتصاد مقاومتی دانست، چرا زمینه ای برای تقویت صبر و بردباری و اندیشیدن به وضع تهیدستان جامعه که در سختی های زندگی امروز به تنگنا افتاده اند، می باشد.

استاد حوزه علمیه بیرجند تصریح کرد: باید در افطاری ها از اسراف و تجمل گرایی و سفره های رنگین بپرهیزیم و تنها با نیت خالصانه و خدایی به این امر خیر بپردازیم و یاری رسان نیازمندان باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha