جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان ایالت آریزونای آمریکا در ماه مبارک رمضان + تصاویر

حوزه/ مسلمانان شهر تمپه در ایالت آریزونای آمریکا همانند دیگر مسلمانان آمریکایی و سرتاسر دنیا، با روزه‌داری، نیایش و عبادت، قرائت قرآن و کمک به نیازمندان، اعمال این ماه عزیز را برگزار می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از cronkitenews، مسلمانان شهر تمپه در ایالت آریزونای آمریکا همانند دیگر مسلمانان آمریکایی و سرتاسر دنیا، با روزه‌داری، نیایش و عبادت، قرائت قرآن و کمک به نیازمندان، اعمال این ماه عزیز را برگزار می‌کنند.

هدی شرورو یکی از ساکنین مسلمان تمپه می‌گوید: رمضان ماهی ست که قرآن در آن بر پیامبر نازل شده و فرصتی برای رابطه با خداوند و خالق هستی است. من روح رمضان را در خانواده‌ام، اعضای جامعه و فراتر از آن احساس می‌کنم. حقیقتا می‌توان برکت ماه رمضان را با دانستن اینکه میلیاردها انسان سرتاسر کره زمین همراه با شما روزه می‌گیرند احساس کنید.

اسامه شامی، مدیر جامعه اسلامی مرکز فینیکس، مرکز ایالت آریزونا گفت: مسجد فینیکس در روزهای جمعه ماه مبارک رمضان شاهد حضور نزدیک به 800 نمازگزار است.

در کشورهای مسلمان معمولا ساعات کاری کارمندان با ساعات ماه مبارک رمضان تطبیق داده می‌شود و روح رمضان در خیابان‌های شهرها زنده است، اما در کشورهای غربی و ایالات متحده آمریکا مانند آریزونا، مسلمانان اقلیت مذهبی را تشکیل می‌دهند و از چنین موهبتی برخوردار نیستند. به همین دلیل مسجد به عنوان مرکزی برای اجتماع مسلمانان خصوصا در ماه‌ مبارک رمضان محسوب می‌شود. بسیاری از مسلمانان پایبند در مرکز اسلامی آریزونا سعی می‌کنند در ماه مبارک رمضان حداقل یک مرتبه قرآن را به طور کامل بخوانند و گاهی بیشتر از یک بار از روی قرآن قرآئت می‌کنند. به علاوه بسیاری از مسلمانان برای مراسم افطاری در مسجد حضور پیدا می‌کنند.

شامی می‌گوید: روزه‌داری به ما صبوری می‌آموزد. در هنگام روزه داری نباید در مشاجره یا دعوا شرکت کرده یا در مسائلی که شما یا دیگران را خشمگین می‌کنند نقش ایفاء کنید.

شامی در پایان می‌گوید: تمامی مردم و نه فقط مسلمانان می‌توانند در ماه مبارک رمضان به عنوان بخشی از جامعه شرکت کنند و یکی از بهترین شیوه‌های ارتباط با ماه مبارک رمضان، فراهم کردن افطاری برای روزه‌داران است.

به گفته مرکز مطالعات پیو در سال 2015، اسلام رو به رشدترین دین در جهان است و طبق آمار ارائه شده توسط پیو در سال 2010، مسلمانان 1.6 میلیارد یعنی یک چهارم جمعیت کره زمین را تشکیل می‌دهند و در آمریکا نزدیک به 1 درصد جمعیت بالغین مسلمان هستند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha