یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
 تک والدینی

حوزه/ در نظام سرمایه داری غرب، رابطه عاطفی جنسی به فساد و فحشا توصیف می شود و مفهومی از خانواده برای آنان وجود ندارد؛ لذا ۷۵ درصد مردم آمریکا تک والدینی هستند؛ به این معنا که پدر یا مادر آنان مشخص نیست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صدوق امروز در سلسله نشست های گفتمان انقلاب اسلامی که در مصلای قدس قم برگزار شد، به موضوع جایگاه زنان در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: با نگاهی به تاریخ دو نظریه و مبنا را در دستگاه ایمان و ظلمت مشاهده خواهیم کرد که نظریه اول آن است که هویت جنس مؤنث تابع هویت جنس مذکر است و نظر دیگر نیز آن است که این دو هویت از هم جدا و مستقل می باشند.

وی با بیان این مطلب که برای هر دو نظریه اشکالی وجود دارد، اظهار داشت: آیا قبل از اینکه تابع یا مستقل باشند، در نظام خلقت زندگی می کنند یا خیر؟ که اگر زندگی می کنند، هیچ مخلوقی چه مذکر و چه مؤنث، بریده و جدا از خالق خود نیست.

این کارشناس مسائل انقلاب اسلامی درباره نظریه هویت مستقل زنان، ابراز داشت: بر اساس فرهنگ نظام سرمایه داری، زنان و مردان همه باید تلاش  نمایند تا مهارتی را فرا گرفته و مخارج خود را به دست آورند؛ لذا وقتی دختر و پسر به سن کار می رسد، باید سراغ شغل رفته و در ادامه  جداگانه زندگی نماید.

حجت الاسلام والمسلمین صدوق ادامه داد: بر این اساس، در عمل، وقتی این اشخاص به پایتخت ها و کلان شهرها نزدیک می شوند، تأمین هزینه ها سخت تر و هرچه به روستاها نزدیک تر می شوند، هزینه ها کمتر خواهد بود؛ چراکه امکانات در کلان شهرها بیشتر بوده و در نتیجه هزینه بیشتری را می طلبد.

وی خاطرنشان ساخت: از هر بخش و بُعد زندگی به این موضوع نگاه کنیم، هرچه به کلان شهرها نزدیک می شویم، زندگی پیچیده تر و تأمین هزینه ها بالاتر خواهد بود؛ لذا این هزینه در مخارج زندگی تقسیم شده و به طبع، مشکلات مالی را بیشتر خواهد کرد.

این کارشناس مسائل انقلاب اسلامی با اشاره به راه های تأمین هزینه، تصریح کرد: در نظام سرمایه داری برای تأمین هزینه ها باید تن به همه نوع مسائل داد که از جمله آن ارتباط زن با مرد، مرد با مرد و یا بالعکس است که در این صورت معنای ازدواج نیز تغییر خواهد کرد و هدف اصلی دست نیافتنی خواهد شد و این معنا و فرهنگی است که در غرب اتفاق افتاد و این هویت مستقل را از دوران کودکی به فرزندان یاد داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین صدوق بیان داشت: همه چیز برای تأمین هزینه ها از جمله زنان به کالا، اقتصاد و نیازهای مادی تعریف شده و تمام نظام سرمایه داری به این مباحث تعریف می شود.

وی اظهار داشت: در نظام سرمایه داری غرب، رابطه عاطفی جنسی به فساد و فحشا توصیف می شود و مفهومی از خانواده برای آنان وجود ندارد؛ لذا 75 درصد مردم آمریکا تک والدینی هستند؛ به این معنا که پدر یا مادر آنان مشخص نیست.

این کارشناس مسائل انقلاب اسلامی افزود: این افراد احساس حقارت از اینکه تک والدینی بوده و پدر یا مادر آنان مشخص نیست، ندارند؛ ولی اگر این مفهوم را در نظام اسلامی جاری کنیم و شخص متوجه شود که از نطفه نامشروع متولد شده، به مرز انفجار خواهد رسید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha