یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مسلمانان مسجد المدانی نخستین رمضان را در این مرکز جشن می‌گیرند

حوزه/ امام جماعت مسجد المدانی در شهر نورواک ایالت کالیفرنیا گفت: پس از ۳۰ سال زندگی در این منطقه، نخستین بار است که در ماه مبارک رمضان حس در خانه بودن می‌کنم و این حقیقتا هدیه‌ای از جانب خداوند است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thehour.com، پس از 17 سال تلاش و جستجو، جامعه اسلامی شهر نورواک واقع در ایالت کالیفرنیا امسال مراسم ماه مبارک رمضان را در مسجد تازه راه اندازی شده المدانی برگزار می‌کند.

روز جمعه نزدیک به 150 نمازگزار در ساختمان مسجدی که پیشتر متعلق به کلیسا بوده تجمع یافته و نماز جمعه ماه مبارک رمضان را برگزار کردند. عظیم محمود امام جماعت مسجد المدانی در سخنانش گفت: پس از 30 سال زندگی در این منطقه این نخستین بار است که در ماه مبارک رمضان حس در خانه بودن می‌کنم و این حقیقتا هدیه‌ای از جانب خداوند است. مدت زمانی به طول انجامید تا به این مهم دست یابیم، اما خداوند روش خودش را داشته و بندگانش را آزمایش می‌کند، و سرانجام مکانی بهتر از آنچه انتظارش را داشتیم به ما هدیه کرد.

* برگزاری مراسم های اسلامی در زیرزمین خانه یکی از مسلمانان

حسین قادری از اعضای مسجد می‌گوید: در 33 سال گذشته مراسم اسلامی در زیرزمین خانه ما انجام می‌شدند؛ زیرا مردم این منطقه مسجدی متعلق به خودشان نداشتند. وضعیت خوبی نبود، نزدیک به 125 تا 130 نفر در مکان کوچکی جمع شده و گاهی جمعیت به قدری زیاد می‌شد که نمازگزاران مجبور می‌شدند روی پله‌های مسجد بنشینند.

با رشد جمعیت مسلمانان این ناحیه، مسلمانان این منطقه به این نتیجه رسیدند که زیرزمین قادری دیگر گنجایش کافی نداشته و در سال 1999 تصمیم گرفتند مرکز اسلامی المدانی را تاسیس کرده و جستجو برای مکانی مناسب و دائمی را آغاز کردند. اما برای به ثمر رسیدن تلاش‌هایشان باید زمان زیادی صبوری می‌کردند. آن‌ها در سال 2008 زمینی خریداری کردند تا مسجدی را راه اندازی کنند، اما شکایت‌های همسایگان و مخالفت‌های مقامات شهری سبب شد که موفق به این مهم نشوند.

فرهان مامون سخنگوی مسجد المدانی می‌گوید: در آن زمان‌ها شبیه پناهندگان و دوره‌گردها بودیم. مسلمانان منطقه یا باید در خانه خودشان به عبادت مشغول می‌شدند یا به همراه عده‌ای از دوستانشان در زیرزمین منازل‌شان تجمع پیدا می‌کردند. اما حال که مکانی مناسب برای اعضای جامعه اسلامی داریم امیدوارم که این اجتماع شکوفا شود.

مسلمانان در ابتدای سال جدید میلادی به مسجد المدانی وارد شده و به گفته سخنگوی مسجد گرچه این مسجد هنوز کامل نشده، اما قرار است تسهیلاتی چون وضوخانه، سالن غذاخوری، سالن نماز جماعت و کلاس‌های درس آخر هفته به این مجموعه اضافه شوند.

* کمک به نیازمندان

اعضای مسجد المدانی که اکنون مکانی برای تجمعات و گردهمایی‌های اسلامی پیدا کرده‌اند، از این فرصت برای تاثیر گذاشتن در زندگی شهروندان بهره می‌برند. اعضای مسجد هم اکنون همکاری‌شان را با پناهگاه‌های جنوب نورواک آغاز کرده و قرار است در ماه مبارک رمضان هدایا و خیرات مسلمانان به برنامه بانک غذای این پناهگاه داده شود.

مامون می‌گوید: هدف اجتماع ما اهمیت دادن به یکدیگر و تاثیرگذاری در جامعه است. ما پیش از این روی پیدا کردن مکانی برای عبادت متمرکز شده بودیم و فرصتی برای فعالیت‌های بیشتر نداشتیم و این حقیقتا رمضان پربرکتی است که جامعه ما از همیشه شادتر است.

 

مسلمانان مسجد المدانی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha