یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دانشگاه کالیفرنیا

حوزه/ دانشگاه کالیفرنیا تعمدا بیانیه‌ای با ابهام نوشته تا هر گونه مخالفت با اشغال سرزمین‌های فلسطین بدست رژیم صهیونیستی، تحرکات ضدیهودی تلقی شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دیوید بروان نویسنده رسانه بین‌المللی خبری WSWS در مقاله‌ای تحلیلی با عنوان «تحرکات اسلام‌هراسی در دانشگاه کالیفرنیا» در خصوص تلاش‌های صهیونیست‌ها در مبارزه با اسلام، مسلمانان و جنبش‌های طرفدار فلسطین می‌نویسد: هیات مدیره دانشگاه کالیفرنیا آمریکا در ماه مارس به اتفاق آراء قطعنامه‌ای تصویب کرد که طبق آن مدعی وجود ارتباط میان دشمنی با اسرائیل و دشمنی با یهودیت شد. سازمان‌های اسرائیلی و ضداسلامی همگی از این قطعنامه استقبال کردند. در اواسط آوریل نیز مرکز آزادی راستگرا کمپین مبارزه با تحرکات اسلامی در دانشگاه‌های آمریکایی راه انداخته و در این راستا نام دانشجویان و اساتید مسلمان را با عنوان تروریست منتشر کرد. اعضای این کمپین دانشجویان دانشگاه برکلی آمریکا، دانشگاه ایالتی سان دیگو، سانتا باربارا، سانتا کروز و لوس آنجلس را هدف قرار دادند.

* اگر می‌خواهید انگ تروریست بودن نخورید، فعالیت سیاسی نداشته باشید!

صهیونیست‌ها پیش از این نیز از چنین شیوه‌ای استفاده کرده بودند. پس از این واقعه الیوت هریشمن رئیس دانشگاه کالیفرنیا اعلامیه‌ای در رابطه با این حرکت منتشر کرد که می‌توان به طور خلاصه این منظور را از سخنان او برداشت کرد: اگر دانشجویان و اساتید دانشگاهی می‌خواهند انگ تروریست بودن به آن‌ها زده نشود، بایستی نظر سیاسی از خودشان نداشته باشند!

هرچند عملکرد دانشگاه کالیفرنیا همانند پاکسازی حزب کارگر بریتانیا از مقاماتی که علنا اسرائیل را مورد انتقاد قرار داده بودند، آشکار نبوده و به نام آزادی بیان و آزادی علمی ارائه شده است، اما حقیقت این است که تمامی این تحرکات در راستای مجازات مخالفان رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی هستند.

در بیانیه دانشگاه کالیفرنیا آمده که همه اشکال یهودی ستیزی، فرم‌های یهودی‌ستیزانه ضدصهیونیست و نمونه‌های دیگر تبعیض هیچ جایگاهی در دانشگاه کالیفرنیا ندارند. این جملات در بیانیه دانشگاه کالیفرنیا تعمدا با ابهام نوشته شده‌اند تا به نظر برسد که هر گونه مخالفتی با اشغال سرزمین‌های فلسطین بدست رژیم صهیونیستی و اسرائیل، تحرکات ضدیهودی تلقی شود.

این درحالی است که سازمان‌های دانشجویی عدالت برای فلسطین در دانشگاه کالیفرنیا اهدافی بجز بایکوت، قطع رابطه اقتصادی و تحریم اسرائیل ندارند. آن‌ها از تجار و دانشگاه‌ها می‌خواهند تا از خرید و فروش و تجارت با اسرائیل خودداری کرده و سعی دارند با تحت فشار گذاشتن رژیم صهیونیستی، اسرائیل را وادار به پذیرفتن حقوق مردم فلسطین، اجازه بازگرداندن آوارگان فلسطینی، پایان دادن به اشغال فلسطین و رعایت تساوی حقوق اعراب و یهودیان کنند.

اینکه بخواهیم انتقاد از رژیم صهیونیستی را ضدیهودی بودن نامگذاری کنیم از پایه غلط و نادرست است. و تنها تهمت و افترای سردمداران و حامیان صهیونیستی برای ساکت کردن انتقاد از سیاست‌های امپریالیستی در خاورمیانه می‌باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha