یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 379323
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
دوستداران فلسطین در استرالیا

حوزه/ انجمن دوستداران فلسطین در ۵ سال گذشته خواستار بایکوت و تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی در صحنه بین‌المللی بوده است. این انجمن چندین شرکت را هدف قرار داده و با برگزاری تجمعات و تظاهرات‌های سالانه مخالفت خود را با حضور سران اسرائیل در استرالیا ابراز کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مارگارت کسار یکی از اعضای فعال انجمن دوستاران فلسطین در آدلاید، شهری واقع در جنوب استرالیا در سایت خبری انتفاضه فلسطین، درباره موفقیت‌های بدست آمده توسط این انجمن در 5 سال گذشته اینگونه می‌نویسد:

انجمن دوستاران فلسطین در 5 سال گذشته خواستار بایکوت و تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی در صحنه بین‌المللی بوده است. این انجمن چندین شرکت را هدف قرار داده و با برگزاری تجمعات و تظاهرات‌های سالانه مخالفت خود را به حضور سران اسرائیل در استرالیا ابراز کرده است.

در این سال‌ها انجمن با ایجاد گفتگوهای مسالمت آمیز موفق شده تاثیرات قابل توجهی در دیدگاه‌های مردم درخصوص اسرائیل و ظلم صهیونیست‌ها به مردم فلسطین ایجاد کند. هر چند صهیونیست‌ها و مخالفان مسیحی صهیونیستی رفتارهای تهاجمی کلامی و فیزیکی ناشایستی با اعضای انجمن داشته‌اند، اما در مقابل سایر مردم واکنش‌های مثبتی به جنبش نشان داده‌اند و جنبش بایکوت اسرائیل توانسته در سال‌های اخیر به موفقیت‌های مسلمی دست یابد که مهمترین آن‌ها عدم حضور مردم در فستیوال فیلم اسرائیل در آدلاید بود.

مغازه داران استرالیایی کالاهای صهیونیستی را نخرند

انجمن هر روزه در پی یافتن راه‌های جدید برای جذب تعداد بیشتری از مردم استرالیا به جنبش بایکوت اسرائیل می‌باشد. بسیاری از مغازه‌داران استرالیایی به دلیل حمایت دولت استرالیا از اسرائیل، تصور می‌کنند که ملزم به خریدن کالاهای اسرائیلی هستند، به همین دلیل اعضای انجمن دوستاران فلسطین درباره اشتباه بودن این رویه با آن‌ها به گفتگو می‌پردازد و آن‌ها را از حق داشتن این انتخاب آگاه می‌کنند.

ما در همین راستا در اواسط آوریل 2016 با برگزاری راهپیمایی در جاده اصلی آدلاید، روبروی مغازه‌های متعدد، با صاحبان مغازه‌ها به صحبت پرداخته تا آن‌ها را درباره عواقب معامله با اسرائیل آگاه کنیم. قصد ما این بود که نه تنها مغازه داران بلکه افکار عمومی را نیز از آنچه در اسرائیل در حال وقوع است مطلع سازیم. به این ترتیب بارکدهای شماره 729 متعلق به رژیم صهیونیستی را ممنوع اعلام کرده، تا پیام مخالفت خود را به اسرائیل برسانیم.

واکنش‌های مردم به راهپیمایی‌های دوستانه اعضای جنبش در هفته گذشته بسیار مثبت بود. برای مثال در اوایل امسال متوجه شدیم که یکی از مغازه‌های نزدیکان ما خیارشورهای اسرائیلی را خریداری می‌کند. مغازه‌دار در آغاز با بی‌اعتنایی برخورد می‌کرد اما پس از گفتگو با اعضای جنبش به این نتیجه رسید که خریدن خیارشورهایی که در سرزمین‌های به یغما رفته کاشته شدند و با آب دزدیده شده از مردم فلسطین آبیاری شده‌اند، کاری عمیقا غیراخلاقی است. مغازه‌داران دیگر نیز به همین منوال عمل کرده و کالاهای اسرائیلی را از لیست خرید خود حذف کردند.

شاید جنبش ما هنوز کوچک و محدود به شهر آدلاید باشد، اما به زودی به نقطه‌ای خواهیم رسید که در سرتاسر استرالیا منشعب شده و مردم را درباره اسرائیل آگاه می‌کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha