یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
افتتاح مرکز اسلامی بندر هابسون واقع در استرالیا

حوزه/ با آغاز ماه مبارک رمضان، مرکز اسلامی و مسجد جدید متعلق به مسلمانان جامعه اسلامی در شهر بندری هابسون واقع در ایالت ویکتوریا در استرالیا فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با آغاز ماه مبارک رمضان مرکز اسلامی و مسجد جدید متعلق به مسلمانان جامعه اسلامی در شهر بندری هابسون واقع در ایالت ویکتوریا در استرالیا فعالیت خود را آغاز کرد.  

این مرکز توسط گلن مورکات معمار شناخته شده جهانی با همکاری هاکان الولی معمار محلی طراحی شده و قرار است موضوع مستندهایی در آینده قرار گرفته و در نمایشگااه گالری ملی ویکتوریا به نمایش گذاشته شوند. ساخت این مرکز ده سال به طول انجامیده و سرمایه‌گذاری، ساخت و راه اندازی آن نیز توسط اعضای جامعه محلی انجام شده است.

عبدالله الهواری امام جماعت مسجد نیوپورت و از سخنرانان آئین افتتاحیه این مرکز ، اغاز به کار مرکز اسلامی و مسجد مسلمانان در شهر هابسون را تبریک گفت و تبیین معارفاسلامی از جمله حقوق خانواده در اسلام را ضروری دانست.

برپایه این گزارش به نقل از starweekly.com لیلا هولی ریاست گروه اجتماع اسلامی نیز با اشاره به فعالیت های گروهی نزد بانوان مسلمان در این مرکز گفت: اسلام جایگاه ویژه‌ای برای زنان درنظر گرفته است و مهم است که آن‌ها علیه آسیب‌ها محافظت شوند، خصوصا اینکه زنان بیشتر آسیب‌پذیرند. این موضوع برای ما مهم است زیرا ما چنین رفتاری را در جامعه خودمان نپذیرفته و تحمل نخواهیم کرد.

پیتر همفیل شهردار هابسون نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha