جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام وحید مراد زاده

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادزاده گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی بسیار مناسب برای روحانیون و مبلغان دینی است تا ارزش‌های اخلاقی و مذهبی را برای اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان تبیین و تشریح کنند.

حجت الاسلام و المسلمین وحید مراد زاده در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در تهران،  با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، آن را ماه استجابت دعا و نزدیکی به خدا دانست، و گفت: این ماه، در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه‏اى برخوردار است و مؤمنین روزه‌دار با فراهم کردن زمینه ‏هاى معنوى در ماه‏ هاى رجب و شعبان، خود را براى ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده کرده اند.

وی افزود: پیامبر گرامى اسلام(ص) در بیان عظمت این ماه فرموده اند «اى مردم! ماه با برکت خدا، ماه رحمت و مغفرت به شما روى آورد، ماهى که نزد خدا از همه ماه‏ها برتر، و روزهایش بر همه روزها، و شب‏هایش بر همه شب‏ها، و ساعاتش بر همه ساعات برتر است. ماهى است که شما در آن به میهمانى خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته ‏اید، نفس‏هاى شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادت، عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است».

این استاد حوزه با اشاره به اینکه رمضان، ماه نزول قرآن و ماه هدایت بشر است، ادامه داد: دعاهای مخصوص این ماه یعنی دعای افتتاح، از جمله اعمال مشخصی است که راه‌‌گشای قلوب مؤمنین به سوی نور و هدایت می باشد. بنا بر این ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای به دست آوردن کمال انسانی و نور معنویت است که در پرتو آن می توان به تقرب حضرت حق نائل شد.

مدیر حوزه علمیه علم الهدی(ره) تهران تأکید کرد: همچنین ماه مبارک رمضان فرصتی بسیار مناسب برای روحانیون و مبلغان دینی است تا ارزش‌های اخلاقی و مذهبی را برای اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان تبیین و تشریح کنند.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصتی ارزشمند برای تزکیه نفس و نزدیک‌تر شدن به بارگاه حق تعالی است، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون وظیفه دارند با فعالیت‌های تبلیغی خود، تقرب به حریم امن الهی را برای مؤمنان و روزه‌داران آسان‌تر کنند.

استاد حوزه با بیان اینکه ماه رمضان تجلی عبودیت و خودباوری است، تصریح کرد: خداوند متعال رمضان را ماه نزول قرآن و ماه هدایت مردم توصیف کرده است « شَهرُ رمضانَ الذی اُنزِل فیه القرآنُ هدًی للناس». بنابراین دعوت و راهنمایی مردم به زندگی توام با تقوا و عمل صالح، ریشه در قرآن و ماه مبارک رمضان دارد.

وی یادآور شد: در ماه مبارک رمضان خداوند این فرصت را به انسان داده تا با تفکر در اعمال و کردار گذشته خویش، قبل از اینکه اعمال او را مورد محاسبه قرار دهند، خود به محاسبه اعمال خویش بپردازد. پس انسان می تواند با دعا و نیایش، زمینه انجام توبه واقعی برای اجتناب از گناهان فراهم کند، تا لیاقت و معرفت درک حقیقت ماه رمضان را که عبودیت و بندگی است، پیدا کند.

حجت الاسلام مراد‌زاده در پایان با بیان اینکه مهمترین پرهیز این ماه روزه است، تصریح کرد: بدیهى است فضائل و ثواب‏هایى که براى ماه مبارک رمضان و روزه‌داران ذکر شده، شامل کسانی می شود  که حقیقت این ماه مبارک را درک نموده، و در گفتار و رفتار به آن‏ جامه عمل بپوشانند.  42/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha