شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 روبروی مسجدی در استرالیا یک خودروی ون به آتش کشیده شد

حوزه/ کمی پس از ساعت ۸ غروب، در نزدیکی دانشکده اسلامی استرالیا در ناحیه جنوبی شهر پرت خودروی ون سفیدی به آتش کشیده شد. شعارهای ضداسلامی نیز بر حصارها نوشته شده بودند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از گاردین، شب گذشته در خارج یکی از مساجد ترونیل واقع در شهر پرت در غرب استرالیا، اتومبیلی به آتش کشیده شد، این حمله اسلام‌هراسانه درحالی رخ داد که صدها نمازگزار در این مسجد حضور داشتند و افراد ناشناس شعارهای ضداسلامی را با اسپری بر حصارهای بیرونی خارج مسجد نوشته شده‌ بودند.

نمازگزاران گفته اندکه  صدای انفجار بلندی به گوش رسیده و زمانی که به بیرون مسجد مراجعه کرده‌اند، اتومبیل در حال سوختن را مشاهده می‌کنند.

به گفته سخنگوی پلیس در استرالیای غربی، پس از این انفجار سه فرد ناشناس در حال گریختن از محل حادثه در نزدیکی مسجد مشاهده شده‌اند. پلیس از مردم خواسته است تا هر اطلاعاتی درباره این اشخاص را به آن‌ها گزارش دهند.

یحیی عادل ابراهیم، یک معلم در دانشکده اسلامی استرالیا در صفحه فیس بوک خود چنین نوشت: جامعه پرت بعدازظهر امروز شاهد حمله نفرت‌گرایانه‌ای بود که شکر خدا هیچ یک از نمازگزاران مجروح نشدند. خوشبختانه جامعه ما سخنان نفرت‌انگیز به زبان نیاورده انگشت سرزنش به سوی گروه‌ها در جامعه نمی‌گیرد. بی‌شک این جرم نفرت‌محور عمل یک فرد یا گروه کوچکی است و نه تمام جامعه.

ابراهیم در ادامه نوشت: با وجود این واقعه، نمازگزاران در مسجد باقی ماندند تا نماز‌شان را به پایان برسانند و حاضر نشدند تسلیم ترور و ترسی که بر آنان وارد آمده بود شوند.

به گفته پلیس این یک حمله انفجاری نبوده خودرو به آتش کشیده شده است. با این حال مشخص شده که آتش سوزی به صورت تعمدی انجام شده و در این جرم از مواد آتش‌زا استفاده شده است. سه اتومبیل دیگر نیز در نتیجه این انفجار آسیب دیده‌اند.

مساجد استرالیای غربی پیش از این نیز هدف افراط‌گرایان قرار گرفته بودند و مسجد ترونیل در گذشته نیز با شعارنویسی‌های ضداسلامی مورد تهدید قرار گرفته بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha