پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجدی در استرالیا در شعله‌های آتش سوخت

حوزه/ حریق در مسجد شهر گیلونگ، در ۷۵ کیلومتری ملبورن استرالیا سبب تخریب کامل ساختمان مسجد شد. بازرسان پلیس این آتش سوزی را مشکوک اعلام کرده و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، حریق در مسجد شهر گیلونگ، در 75 کیلومتری ملبورن ، ویکتوریا واقع در استرالیا سبب تخریب کامل ساختمان مسجد شد. بازرسان پلیس این آتش سوزی را مشکوک اعلام کرده و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

پلیس اعلام کرد که گزارش آتش‌سوزی در ساعت 2:15 زمانی به این اداره اعلام شده که یکی از همسایگان صدای انفجار بلندی را شنیده و زمانی که به محل آمده مشاهده کرده که مسجد در حال سوختن است.

جولیان نیومن از اداره پلیس گفت: در این حادثه کسی مجروح نشده و در این مرحله آتش سوزی مشکوک به نظر می‌رسد و بررسی‌های بازرسان پلیس ادامه دارد.

نیومن گفت که متخصص حریق به همراه کارآگاهان روز سه شنبه برای بررسی‌های بیشتر به محل می‌آیند.

این مسجد که ساختمان آن یک کلیسا بلواستون قدیمی است، به مدت 23 سال به عنوان مسجد مسلمانان این شهر مورد استفاده قرار می‌گرفت. شیخ محمد رمضان امام جماعت مسجد گیلونگ در این باره به خبرنگاران گفت که در ناباوری و شوک قرار دارد و مسجد پیش از این حادثه هیچ تهدیدی در گذشته دریافت نکرده است. او و خانواده‌اش در ساختمان مجاور مسجد زندگی می‌کرده‌اند و توانسته‌اند بدون صدمه از آتش سوزی بگریزند.

رمضان در این باره گفت: این مسجد 23 سال است که فعالیت می‌کند و من در 4 ساله گذشته امام جماعت این مسجد بوده‌ام. ما هرگز پیام تهدیدی دریافت نکردیم. نه نامه‌ای، نه تلفنی و هیچ گاه نیز برخورد بدی با مسجد یا مسلمانان جامعه اسلامی در اینجا نداشتیم.

او در ادامه سخنانش گفت: ما مسجد را دوباره خواهیم ساخت حتی اگر مسجد تعمدا مورد هدف قرار گرفته باشد. ما صبوری و مدارا نشان داده و اینطور در نظر می‌گیریم که این حادثه تعمدی نبوده، این اتفاق می‌تواند به دست کسی انجام شده باشد که خواستار تفرقه میان مردم جامعه بوده و ما بازیچه دست کسانی که چنین افکار شومی دارند نخواهیم شد.

مارک سینکینسون، سخنگوی سازمان آتش نشانی این منطقه به خبرنگاران گفت: زمانی که آتش نشان‌ها به محل آتش سوزی رسیدند، دیر شده بود و آتش به سرتاسر ساختمان سرایت کرده و قابل کنترل نبود و عملیات اطفاء حریق یک ساعت به طول انجامید. ما نتوانستیم اعضای گروه را داخل ساختمان قرار دهیم زیرا نگران ریزش ساختمان بودیم و متاسفانه سقف ساختمان به هر شکلی کاملا سقوط می‌کرد.

ویدئوی آتش سوزی این مسجد در فیس بوک به اشتراک گذاشته شده و نشان می‌دهد که شعله‌های آتش از سقف این مسجد زبانه می‌کشند.

گراهام بانکس بازرس اداره پلیس گلونگ نیز گفت: ما پیش از این شاهد بوده‌ایم که فرقه‌های مختلف مسیحیت، کلیساها را به آتش بکشند و این احتمال وجود دارد که این مسجد را به خاطر ساختمان قدیمی‌اش اشتباهی آتش زده باشند. به علاوه اینکه بعضی از همسایگان هم از وجود این مسجد نامطلع بوده‌اند. 2 هفته پیش قدیمی ترین کلیسای ارتودوکس در شرق ملبورن به آتش کشیده شد. و در 6 ماه گذشته 4 کلیسای دیگر در ناحیه گیلونگ دچار حریق شده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha