پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
5edb7cc57211b-800x600.jpg

حوزه/ سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل جامعه الزهرا علیهاالسلام با اعلام خبر آتش سوزی محوطه فضای سبز جامعةالزهرا(س) از انتشار سریع این آتش و درگیری حدود یک سوم فضای سبز جامعةالزهرا(س) خبر داد.

روح الله عباسپور در گفتگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به آتش سوزی عصر امروز در محوطه جامعه الزهرا(س) اظهار داشت: در نتیجه بارندگی‌های اخیر سطح محوطه فضای سبز جامعه الزهرا(س) از گیاه پوشانده شده بود که با گرمای هوا خشک شده و به صورت خارهای خشک درآمده بود که مستعد آتش سوزی بود.

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه این آتش سوزی در  بخشی از محوطه جنوبی جامعه الزهرا رخ داده است، افزود: این آتش سوزی از محوطه جنوبی جامعه الزهرا(س) مشرف به خیابان یاسمن آغاز شد و به دلیل وجود بوته‌ها و خارهای خشک به سرعت رشد کرد و تقریبا یک سوم باغ جامعه الزهرا(س) طعمه حریق شد.

وی از حضور ۱۰ گروه امداد آتش نشانی در صحنه خبر داد و گفت: علت قطعی این حادثه مشخص نیست و تیم‌های کارشناسی آتش‌نشانی در حال بررسی علت حادثه هستند.

عباسپور با بیان اینکه این آتش سوزی بیش از ۲ ساعت ادامه داشت، افزود: با توجه به سرعت بالای سرایت آتش بخش گسترده‌ای از محوطه فضای سبز جامعه الزهرا(س) درگیر این آتش سوزی شد و در نتیجه دود غلیظ ناشی از آن کل محوطه را پوشاند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه درخت مثمری در این منطقه آسیب ندیده است، افزود: محوطه فاقد درختان سبز و مثمر بود و با تلاش نیروهای آتش نشان با وجود پیشروی سریع، خوشبختانه این آتش‌سوزی به ساختمان ها و تاسیسات سرایت نکرد.

عباس جعفری  مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم نیز در این رابطه با بیان اینکه اعلام حریق محوطه فضای سبز جامعه الزهرا ساعت 13:35 دقیقه به مرکز پیام سازمان آتش نشانی صورت گرفت اظهار کرد: به سرعت و پس از اعلام به مرکز پیام سازمان اعزام نیروها و ناوگان عملیاتی به محل حادثه صورت گرفت.

وی با اذعان به اینکه 10 دستگاه خودروی سنگین عملیاتی به محل حریق اعزام شدند خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقدامات اولیه برای مهار حریق انجام شد و سپس به طور کامل محل پاکسازی صورت گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم افزود: در حال حاضر عملیات اطفای حریق به اتمام رسیده و نیروهای آتش‌نشانی در حال پاکسازی لکه های باقیمانده و ایمن‌سازی محل هستند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha