یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 379039
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
 افزایش قابل توجه اسلام‌هراسی در استرالیا

حوزه/ گزارش‌ها نشان می‌دهد که افراط‌گرایی و جرایم نفرت‌محور از جمله خارجی هراسی و اسلام‌هراسی در استرالیا از سال ۲۰۱۵ و در پی ورود پناهندگان مسلمان به استرالیا به شدت افزایش یافته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از trtworld.com، گزارش‌ها نشان می‌دهد که افراط‌گرایی و جرایم نفرت‌محور از جمله خارجی هراسی و اسلام‌هراسی در استرالیا از سال 2015 و در پی ورود پناهندگان مسلمان به استرالیا به شدت افزایش یافته است. و تعداد پرونده‌های شکایت مربوط به افراط‌گرایی از سال 2014 تا 2015 در این کشور از 1200 پرونده به 1690 پرونده رسیده است.

به علاوه تعداد پرونده‌ها و جرایم گزارش‌شده نفرت‌محور در سال 2015 در مجموع یک هزار و 150 پرونده بوده که نسبت به 750 پرونده سال 2014 رشد چشمگیری داشته است. این جرایم شامل انواع برخوردهای اسلام‌هراسی مانند آتش زدن اردوگاه‌های پناهجویان تا ترویج خشونت در اینترنت بوده‌اند.

مارتین ویس، سرپرست بخش جمع‌آوری اطلاعات و تحقیقات در دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی و مبارزه با تروریسم استرالیا در این باره گفت: اگر با دقت به این جرایم نفرت‌محور نگاه کنیم می‌بینیم که آن‌ها به دنبال ایجاد تنش‌ها و خواستار ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه مدنی هستند.

او سپس با بیان اینکه از سال 2015 به بعد طبیعت جرایم نفرت‌محور تغییر کرده و خطرناک‌تر و فیزیک‌تر شده می‌گوید: پلیس و دستگاه قضایی باید از این پس توجه بیشتری به این مسئله نشان دهد زیرا این موضوع به یک چالش ویژه برای نیروهای امنیتی تبدیل شده است.

عملکرد استرالیا غیرقابل پذیرش و بی شرمانه است

استرالیا در آغاز پاییز سال گذشته مرزهایش را به روی پناهندگان گشود، اما پس از مدتی اعلام کرد که نمی‌تواند حجم بالای پناهندگانی که قصد داشتند از راه بالکان و یونان به اروپای غربی بروند را از نظر امنیتی کنترل کند و در نتیجه مسیر عبور پناهجویان را سد کرد. استرالیا سپس در فوریه 2016 اعلام کرد که  اجازه عبور روزانه بیش از 3200 پناهنده را از این کشور نمی‌دهد و تنها در روز پذیرای 80 پناهجو در داخل این کشور خواهد بود. پس از این بیانیه بعضی کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا و آلمان، برنامه اعلام شده توسط کشور استرالیا را غیرقابل پذیرش و بی شرمانه توصیف کردند. ماتیو رنزی نخست وزیر ایتالیا ماه گذشته گفت: این برنامه استرالیا به طرز بیشرمانه‌ای خلاف قوانین اروپایی، همچنین نقض کننده تاریخ، آینده و منطق است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha