یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
افسر ارتش آمریکا با اسلحه نمازگزاران مسجد را تهدید کرد

حوزه/ به گفته شاهدان نظامی سفیدپوست ۳۶ ساله آمریکایی چندین بار به مسجد المدینه رفته و زمانی که کودکان داخل مسجد حضور داشته‌اند موجبات نگرانی و تشویش آن‌ها را فراهم می‌کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از راشا تودی ، یک افسر ارشد آمریکایی با اسلحه کشیدن به روی مسلمانان، آن‌ها را از رفتن به مسجد در ماه مبارک رمضان منع کرده و تهدید به مرگ کرد.

اهانت و توهین با گذاشتن گوشت خوک روبروی مساجد مسلمین برای سرگرد ارتش ذخیره آمریکا کافی نبود و به گفته اداره کلانتری محلی در شمال کارولینای آمریکا، این نظامی آمریکایی با اسلحه نمازگزاران مسجد را به مرگ تهدید کرده است. کاپتان جان کیوت از اداره کلانتری این منطقه روز جمعه در بیانیه‌ای به خبرنگاران گفت: او به نمازگزاران در مسجد گفته که آن‌ها را کشته و اجساد آن‌ها را در زمین پشت مسجد دفن می‌کند. به علاوه زمانی که در املاک مسجد حضور داشته با خودش اسلحه حمل می‌کرده و مسلمانان را با اسلحه تهدید کرده است.

تهدیدهای راسل توماس لونگ فورد سرگرد ذخیره ارتش آمریکا از پنج شنبه بعد از ظهر زمانی شروع شد که مضنون به یکی از اعضای مسجد در هنگام کار ساختمانی توهین کرده و به گفته شاهدان و مسئولین پلیس یک بسته گوشت خوک باز را در ورودی مسجد گذاشته است.

به گفته شاهدان این نظامی سفیدپوست 36 ساله آمریکایی چندین بار به مسجد المدینه در 20 مایلی خانه‌اش در فایت ویل رفته و زمانی که کودکان داخل مسجد حضور داشته‌اند موجبات نگرانی و تشویش آن‌ها را فراهم می‌کرده است. او حتی یک مرتبه یکی از اعضای مسجد را تا محل خانه‌اش تعقیب کرده است که به گفته پلیس کسی در این جریان آسیب ندیده است.

به گفته دفتر کلانتر، سرگرد لانگفورد به جرم ارعاب قومیتی، حمله با اسلحه مرگبار، مسلح بودن در مکان عمومی و ایجاد وحشت، تهدید اجتماعی و تعقیب و رفتار آشوبگرانه دستگیر شده و مسئولین چندین اسلحه کمری، سلاح‌های دیگر و 500 خشاب گلوله در اتومبیل او کشف کردند. با این حال لانگفورد روز جمعه در دادگاه حاضر شده و با وثیقه 60 هزار دلاری آزاد شده است.

در این میان شورای روابط اسلامی آمریکایی و گروه‌های مدنی واشنگتن از مسئولین خواسته‌اند که به این پرونده به عنوان پرونده جرایم نفرت‌محور توجه داشته و امنیت را در نواحی مساجد خصوصا در شب‌های ماه مبارک رمضان افزایش دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha