شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مسلمانان بیرمنگام آمریکا افطارشان را با غیرمسلمانان شریک می‌شوند

حوزه/ اعضای مرکز هلال اسلامی هوور در بیرمنگام واقع در ایالات متحده آمریکا از مردم این شهر دعوت کردند تا در مراسم افطاری که پس از نمازهای جماعت برگزار می‌شود شرکت کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از hooversun.com، اعضای مرکز هلال اسلامی هوور در بیرمنگام واقع در ایالات متحده آمریکا از مردم این شهر دعوت کردند تا در مراسم افطاری که پس از نمازهای جماعت برگزار می‌شود شرکت کنند.

بازدید از این مرکز اسلامی معمولا شامل سخنرانی‌های کوتاه اسلامی و جلسات پرسش و پاسخ دینی درباره دین اسلام پیش از افطار نیز می‌باشد. افطار در ساعت 9 غروب با سخنرانی کوتاهی دنبال شده و در ساعت 11:30 نیز نماز جماعت برگزار می‌شود.

در این راستا اشفق توفیق مدیر جامعه اسلامی بیرمنگام گفت: ما از اعضای جامعه و مردم شهر دعوت می‌کنیم برای بازدید از نماز و خوردن افطاری ما را همراهی کنند.

توفیق اشفق در ادامه درباره هدف روزه‌داری می‌گوید: هدف از روزه‌داری آگاهی از وجود خداوند بوده تا به انسان‌هایی تبدیل شویم که هوای نفس خود را کنترل کرده و خود دار باشیم.

ریتا همسر توفیق می‌گوید که این مرکز اسلامی هر ساله از غیرمسلمانان شهر برای بازدید از مسجد در ماه مبارک رمضان دعوت به عمل آورده و در ماه مبارک رمضان این مرکز تقریبا روزانه شاهد حضور گروه‌هایی از بازدیدکنندگان است. این گروه‌ها را اغلب اعضای کلیساها و دانشجویان تشکیل می‌دهند.

به گفته اشفق توفیق در چند شب نخست ماه مبارک رمضان امسال آن‌ها شاهد حضور نزدیک به 400 نفر از مردم شهر هوور بوده‌اند. اشفق در این باره می‌گوید: بیشتر اوقات مردم برای نماز و نیایش به مردم ما رجوع می‌کنند، اما گاهی نیز آن‌ها برای ترک عادت‌های بد مانند سیگار به اینجا می‌آیند. و من به آن‌ها می‌گویم اگر شما بتوانید از خوردن و آشامیدن در یک روز امتناع کنید، در نتیجه می‌توانید هر عادت بد و ناپسندی را نیز ترک کنید.

هنگام غروب مسلمانان جامعه اسلامی روزه خود را با خوردن خرما باز می‌کنند. در مرکز اسلامی هوور این عمل با چیدن میزهای غذا در محوطه مسجد زیر چادرها انجام می‌شود. سپس مسلمانان برای خواندن نماز به داخل مسجد می‌روند و پس از برگزاری نماز جماعت همراه با اعضای جامعه به خوردن غذا مشغول می‌شوند.

توفیق درباره غذا خوردن مسلمانان با غیرمسلمانان جامعه می‌گوید: غذاخوردن آنان در کنار همدیگر اغلب فرصتی برای آشنایی مسلمانان با همسایگان‌شان برای نخستین بار است. و این مسئله سبب می‌شود که در پایان ماه مبارک رمضان دوستی جدیدی میان آنان شکل بگیرد.

به علاوه رابطه برقرار کردن با اعضای جامعه و کلیساها در ماه مبارک رمضان پروژه نقطه عطفی برای جامعه اسلامی بیرمنگام بوده و ما بیش از همیشه به چنین گفتمان اجتماعی نیازمندیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha