یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مسجدی در آمریکا پیام‌های تهدید آمیز دریافت کرد

حوزه/ مسجد ردموند در ایالت واشنگتن آمریکا تماس‌های تلفنی تهدید آمیزی دریافت کرده است. با این حال اعضای مسجد ردموند اعلام کرده‌اند که حاضر نیستند از برگزاری نماز و مراسم مذهبی در این مرکز اسلامی خودداری کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مسجد ردموند در ایالت واشنگتن آمریکا تماس‌های تلفنی تهدید آمیزی دریافت کرده است. این تماس‌های تلفنی ،که طی آن نمازگزاران این مسجد تهدید شده‌اند، در پی تیراندازی در کلوپ شبانه اورلاندوی فلوریدا انجام شد که هنوز انگیزه آن مشخص نشده است. با این حال اعضای مسجد ردموند اعلام کرده‌اند که حاضر نیستند از برگزاری نماز و مراسم مذهبی در این مرکز اسلامی خودداری کنند.

محمود خدیر مدیر این مرکز اسلامی در این باره گفت: ما در کنار دیگر شهروندان آمریکایی ایستاده‌ایم و این حملات را محکوم می‌کنیم.

خدیر در ادامه گفت: این نخستین باری است که اعضای مسجد ردموند با تهدید روبرو شده است.

برپایه این گزارش به نقل از  seattletimes.com، در پی تماس‌های تلفنی تهدید آمیز، رهبران این مسجد با پلیس تماس گرفته و نیروهای پلیس نیز محوطه مسجد را زیر نظر گرفتند که خوشبختانه تا کنون فعالیت مشکوکی دیده نشده است. به گفته مقامات، تحقیقات رسمی در این خصوص انجام شده است.

مرکز اسلامی ردموند نیز برای بالابردن امنیت، تجهیزات نظارتی نصب کرده‌است و ریاست این مرکز از نزدیک به 1 هزار مسلمانی که در این مسجد نماز می‌خوانند خواسته که گوش به زنگ هر گونه واقعه مشکوکی باشند.

با این حال خدیر با بیان اینکه این تهدیدات سبب بازداشتن اعضای مسجد از انجام عبادات و مراسم ماه مبارک رمضان نمی‌شود گفت: من در تمام این مدت با خودم اندیشیدم که تسلیم این تهدید نشده و نمی‌گذارم این مسئله سبب شود که مانند یک مسلمانِ آزاد عمل نکنم. و این شیوه استانداردی است که من برای جامعه اسلامی‌مان پیشنهاد می‌کنم و خودم نیز آن را به اجرا می‌گذارم.

یادآور می شود روز یکشنبه، یک فرد مسلح با اسلحه خود به سمت یک باشگاه شبانه در «اورلاندو» ایالت «فلوریدا» تیراندازی کرد و دستکم 50 نفر را کشت و 53 نفر دیگر را زخمی کرد.

پلیس فدرال آمریکا این حادثه را یک حادثه تروریستی اعلام کرده و گفته بررسی این حادثه ادامه دارد.اف بی آی احتمال داده است که عامل حمله با داعش نسبت داشته است. سی‌ان‌ان نیز گزارش داده که این حمله مسلحانه، مرگ‌بارترین حمله از این جنس در تاریخ آمریکا بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha