جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تظاهرات مردم یمن

حوزه / مردم خشمگین یمن در تظاهراتی گسترده، مشارکت آمریکا در تجاوزگری علیه یمنی ها و حمایت مداوم از رژیم سعودی را در ارتکاب جرم و جنایت در حق مردم بی گناه یمن، محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از العالم، شمار زیادی از شهروندان صنعا پایتخت یمن، در تظاهراتی با عنوان"آمریکا ملت یمن را به قتل می رساند"، حمایت آمریکا از تجاوزگری ائتلاف سعودی علیه یمن را محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان یمنی با سردادن شعارهایی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی، واشنگتن را مسئول جنایات ائتلاف سعودی در یمن دانستند.

بر اساس این گزارش، مردم خشمگین یمن در تظاهراتی گسترده، مشارکت آمریکا در تجاوزگری علیه یمنی ها و حمایت مداوم از رژیم سعودی را در ارتکاب جرم و جنایت در حق مردم بی گناه یمن، محکوم کردند.

در این تظاهرات که به دعوت کمیته عالی انقلابی یمن برگزار شد، مردم صنعا شعارهایی در محکومیت تجاوزگری، محاصره و استفاده از سلاح های ممنوعه آمریکایی علیه شهروندان بی گناه یمن، سر دادند.

عبدالعزیز الترب تحلیلگر سیاسی یمنی این تظاهرات گسترده را گواه آن دانست که مردم، انقلاب، ارتش و کمیته های مردمی یمنی بدون شک بر دشمن سعودی - آمریکایی پیروز خواهند شد و این امر به مثابه آخرین پیام به آمریکایی ها و صهیونیست ها با این مضمون است که یمنی ها به زودی دومین استقلال خود را اعلام خواهند کرد.

راهپیمایان یمنی سکوت جامعه بین الملل در قبال ادامه تجاوزگری سعودی در حق یمنی ها را محکوم و شورای امنیت را ابزاری در دست مستکبران توصیف کردند.

عبدالرحمن الحمران از اعضای ارشد جنبش انصارالله یمن گفت: سازمان ملل متحد و همه سازمان های ذی ربط و حتی اتحادیه عرب ساخته دست استعمارگران و ابزار دست آنهاست.

وی افزود: اظهارات مقامات وزارت خارجه آمریکا مبنی در حمایت از تجاوزگری سعودی علیه یمن، در حقیقت به مثابه اعتراف آمریکا به تجاوزگری علیه یمن است.

عبدالله صبری روزنامه نگار یمنی گفت: اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حمایت از سعودی، سرآغاز مرحله جدیدی از تجاوزگری علیه یمن با مشارکت آمریکاست.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha