دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ حسین الراضی از روحانیون بحرینی

حوزه/ شیخ راضی خطاب به مسئولان عربستان گفت: آیا قرآن و سنت پیامبر(ص) به شما اجازه می دهند یک کشور عربی و اسلامی همسایه را به طور کامل ویران کنید و خانه های مردم را بر سر پیران و کودکان و زنان خراب کنید؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسین الراضی از روحانیون بحرینی در خطبه های نماز جمعه این هفته خود گفت: این همه کشتار و قتل و ذبح و سربریدن و قطعه قطعه کردن انسانها با خودروهای بمب گذاری شده و کمربندهای انفجاری و هزاران موشک ویرانگر که کشورهای عربی را فراگرفته مورد رضایت مردم نیست و آنچه که این روزها در یمن رخ می دهد با اتفاقات عراق، سوریه و لیبی ارتباط دارد و همه حلقه های یک زنجیر هستند.

وی خطاب به مسئولان عربستان گفت: آیا قرآن و سنت پیامبر به شما اجازه می دهند یک کشور عربی و اسلامی همسایه را به طور کامل ویران کنید؟ آیا قرآن به شما اجازه داده خانه های مردم را بر سر پیران و کودکان و زنان خراب کنید؟ آیا برای یک کشور اسلامی جایز است با آمریکا برای ویرانی یمن و مسلمانان یمنی ائتلاف تشکیل دهد؟

آیا کسی این حق را دارد که برای برقراری دموکراسی در یمن به این کشور حمله کند؟ کشوری که خودش دموکراسی ندارد چگونه می خواهد به دیگران دموکراسی بدهد؟

وی افزود: معارضان سوریه اکنون پس از پنج سال ترور و کشتار انسان های بی گناه پذیرفته اند که مذاکره کنند، اما آیا مشکل یمن نیز باید پس از گذشت سال ها و کشتار صدها هزار مسلمان حل شود؟

اما شیخ راضی این خطبه ها را در حالی بیان می کرد که مسجد وی توسط نیروهای امنیتی محاصره شده بود و این نیروها در نهایت به خاطر انتقاد شیخ از تجاوز عربستان به یمن، پیش از تمام شدن خطبه ها به مسجد حمله ور شدند و نماز جمعه را برهم زدند و شیخ راضی به خاطر حفظ جان نمازگزاران خطبه ها را ناتمام گذاشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha