دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بحرین

حوزه/ ادعای نظام بحرین مبنی بر ایجاد اصلاح در روش خود فقط جنبه تبلیغاتی دارد تا زمانی که فعالان حقوق بشر و رهبران انقلابی را آزاد کند و دست از شکنجه زندانیان بردارد و دستگاه قضایی و امنیتی خود را اصلاح کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از منامه پست، دیدبان حقوق بشر در گزارش سالیانه خود اعلام کرد هنوز دلایلی مبنی بر شکنجه و بدرفتاری با زندانیان در بحرین وجود دارد.

در این گزارش آمده: نظام بحریم در سال 2015 فعالان حقوق بشر و رهبران انقلابیون را بازداشت و زندانی کرده و حق آزادی بیان را در موارد متعددی نقض کرده و این افراد در نهایت به صورت غیر عادلانه محاکمه شده اند و نظام از روش های سرکوب گرانه و لغو تابعیت شهروندان استفاده کرده و اکنون برخی از شهروندان بحرینی فاقد شناسنامه هشتند.

مدیر اجرایی بخش خاور میانه و شمال آفریقایی این مؤسسه گفت: نظام بحرین در متوقف ساختن شکنجه ها اقدامی نکرده و شکنجه زندانیان همچنان ادامه دارد و ادعای نظام مبنی بر ایجاد اصلاح در روش خود فقط جنبه تبلیغاتی دارد تا زمانی که بحرین فعالان حقوق بشر و رهبران انقلابی را آزاد کند و دست از شکنجه زندانیان بردارد و دستگاه قضایی و امنیتی خود را اصلاح کند.

در گزارش دیدبان حقوق بشر آمده: کسانی که در فاصله سال 2013 تا 2015  توسط اداره تحقیقات جنایی پلیس بحرین بازداشت شده اند به روش های مختلفی مانند استفاده از برق، آویزان شدن طولانی از سقف، ضربات شدید، تهدید به تجاوز جنسی و قتل، ایستادن اجباری، سرمای شدید و تجاز جنسی شکنجه شده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha