سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
پارلمان اروپا

حوزه/ پارلمان اروپا شکنجه و بدرفتاری با زندانیان بحرینی را محکوم کرد و خواستار تحقیقات فوری و بی طرف در این زمینه شد و افزود: مسئولان بحرین برای سرکوب معارضان خود از قانون مبارزه با تروریسم سوء استفاده می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، پارلمان اروپا در مورد اعدام شهروندان در بحرین اظهار نگرانی کرد و خواستار توقف مجازات اعدام در این کشور شد.

پارلمان اروپا همچنین شکنجه و بدرفتاری با زندانیان بحرینی را محکوم کرد و خواستار تحقیقات فوری و بی طرف در این زمینه شد و افزود: مسئولان بحرین برای سرکوب معارضان خود از قانون مبارزه با تروریسم سوء استفاده می کنند.

در بیانیه پارلمان اروپا آمده: از آغاز انقلاب مردم بحرین و تظاهرات مردمی در سال 2011 مسئولان بحرین به بهانه مبارزه با تروریسم به سرکوب شهروندان می پردازند و در این زمینه از مجازات اعدام نیز استفاده می کنند و به تازگی نیز دادگاه بحرین حکم اعدام هفت نفر را صادر کرده است.

پارلمان اروپا افزود: نظام بحرین به تازگی به تصویب قوانینی پرداخته که موجب نقض حقوق و آزادی شهروندان به ویژه در زمینه برپایی تظاهرات مسالمت آمیز و آزادی بیان و آزادی در فضای دیجیتال است و در این زمینه فعالان حقوق بشر را هدف قرار داده است و ما از نظام بحرین می خواهیم ضمانت های لازم برای امنیت و فعالیت مدافعان و فعالان حقوق بشر را ایجاد کند و به قوانین بین المللی در مورد لزوم محاکمه عادلانه متهمان پایبند باشد.

در این بیانیه از نظام بحرین خواسته شده هرچه زودتر زمینه حضور گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه را در بحرین فراهم کند و اجازه دهد این نماینده آزادانه با زندانیان در ارتباط باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha