شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
راهپیمایی میلیونی کودکان یمنی

حوزه/ شهر صنعا پایتخت یمن شاهد حضور راهپیمایی بزرگ کودکان یمنی در محکومیت موضع گیری های خفّت بار سازمان ملل متحد در حق کودکان یمنی بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شهر صنعا پایتخت یمن شاهد حضور راهپیمایی بزرگ کودکان یمنی در محکومیت موضع گیری های خفّت بار سازمان ملل متحد در حق کودکان یمنی بود.

جمع گسترده ای از کودکان در میدان سبعین صنعا تجمع کرده و با سر دادن شعار هایی تجاوز ائتلاف سعودی به یمن و سکوت سازمان ملل در برابر کشتار های وحشیانه علیه کودکان را محکوم کردند. در جریان این راهپیمایی، کودکان نیز سخنرانی کردند.

فهمی الیوسفی معاون وزیر رسانه یمن گفت: موضع گیری های سازمان ملل بخشی از تجاوز سعودی به یمن است و تصمیمات آن فرصت استمرار کشتار کودکان یمنی را به عربستان سعودی می دهد.

شایان ذکر است که سازمان ملل متحد گزارشی در خصوص خشونت علیه کودکان صادر کرده که عربستان سعودی و رژیم اسرائیل را از آن مستثنا کرده است.

از سوی دیگر کمیته برگزاری راهپیمایی کودکان در بیانیه خود بر اهمیت مشارکت گسترده در راهپیمایی محکومیت سکوت سازمان ملل در قبال کشتار وحشیانه کودکان توسط ائتلاف سعودی آمریکایی تأکید کرد.

همچنین "طه المتوکل" وزیر بهداشت یمن با اشاره به اینکه شمار زیادی از کودکان در نتیجه تجاوز ائتلاف سعودی دچار نقص عضو شدند، افزود: برخی از کودکان در صعده به درمان و تجهیزات ضروری دسترسی ندارد و سازمان های بین المللی رسیدن این تجهیزات می شوند و این امر منجر به جان باختن آنها می شود.

وی تأکید کرد: صد ها نفر از کودکان به خاطر کوتاهی سازمان ملل متحد در عمل به مسئولیت خود و عدم فراهم سازی تجهیزات، جان خود را از دست دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha