دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ایمن عبدالخالق المصری مدیر مرکز آکادمی حکمت عقلی

حوزه/ ایمن عبدالخالق المصری مدیر مرکز آکادمی حکمت عقلی و روحانی مصری با اشاره به دو رویداد مهم جهان اسلام که جسارت و توهین به علمای اسلامی قلمداد می شود یعنی اعدام شیخ نمر و مجروحیت شیخ زکزاکی به تبیین نقش علمای جهان اسلام در جلوگیری از وقوع مجدد چنین اعمال غیر انسانی و غیر اسلامی پرداخت.

حجت الاسلام ایمن المصری با اشاره به شهادت مظلومانه شیخ نمر به سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» گفت : در طول تاریخ بشریت به شهادت رساندن علما، حکما ،اولیا و  انبیا الهی کار حاکمان ستمگربوده که نمی توانستند صدای حق و حقیقت را تحمل کنند و به دنبال خاموش کردن این نداها از طریق دروغ و سفسطه بودند. اما با همه این شیطنت ها  هیچ گاه نتوانستند حرکت در مسیر حق را متوقف کنند و همواره مردان الهی شعله هدایت در طول تاریخ بشریت تا امروز بودند.

روحانی مصری افزود: علما وارث انبیا هستند و میراث گرانسنگ آنها را بر عهده می گیرند و این میراث فقط مربوط به فقه و احکام شرعی نیست بلکه به معنای تحمل همه وظایف و مسوولیت آنها در هدایت و اصلاح جامعه بشری و امر به معروف و نهی از منکر، نصرت به مستضعفان و ظلم ستیزی و بر پاکردن عدالت الهی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: همچنین علما نباید فقط در مدرسه دینی حضور داشته باشند بلکه باید در صحنه اجتماع باشند و بین مردم حضور یابند و اگر گوشه گیری کنند افراد شرور این خلا را پر می کنند  چراکه مردم به علما اقتدا می کنند و اگر علما به وظایف خود عمل نکنند مردم هم از ادای وظیفه شرعی خود منصرف می شوند و این موجب رواج ظلم و فساد در جامعه است که زحمات و مجاهدتهای انبیا و اولیا را در طول تاریخ را به هدر می دهد.

نقش علما در مقابله با فتنه های جهان اسلام

حجت الاسلام ایمن با اشاره به نقش علما درمقابله با فتنه های امروزجهان اسلام گفت: امروزه علمای اسلام وظیفه و مسولیت سنگین و مضاعفی  بر دوش دارند چراکه قدرت شر جهانی بر اغلب کشورهای اسلامی مسلط شدند و رسانه های جمعی  آنها را تصاحب کردند که این یک واقعیت اسف باراست و دشمنان اسلام و انسانیت  ایمان مردم را هدف قرار دادند تا از طریق تبلیغات ضد دینی وضد ارزشی مردم و بویژه جوانان را گمراه کنند و بین آنها و روحانیان فاصله بیاندازند .

وی افزود: دشمنان اسلام اعتقادات دینی و انسانی را زیر سوال می برند که همان مصداق تهاجم فرهنگی است که در عصر ما و در همه بلاد اسلامی شدت پیدا کرده ، از سوی دیگر دشمنان سعی می کنند بین علمای دین اختلاف بیاندازند و آنها را به جان هم بیاندازند تا از دشمن واقعی اسلام و مسلمانان غافل بمانند .

روحانی مصری خاطر نشان کرد: کشمکش های مذهبی و فرقه ای به نام شیعه، سنی و مسیحی منجر به جنگ و خونریزی می شود و نا امنی در کشورهای اسلامی ایجاد می کند  اما دشمنان اصلی اسلام مثل رژیم صهیونیستی در امنیت به سر می برند و این یک واقعیت اسف بار است.

مدیر آکادمی حکمت عقلی تصریح کرد: روحانیت، امروز باید به اوضاع وخیم مسلمانان توجه وتفکر کنند و به وظایف خود عمل کنند که مهمترین این وظیفه بحث دشمن شناسی است و دشمنان اسلام را به مردم معرفی کنند و ضمنا وحدت خود را در هر شرایطی حفظ کنند و از فرقه گرایی دوری کنند.آگاهی دادن به مردم و رسوا کردن توطئه های شیطانی و روش های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام و انسانیت از دیگر وظایف علما در عصر حاضر است.

وی با تاکید بر شهادت مظلومانه مرحوم شیخ نمر گفت: امروز علمای جهان اسلام  نباید در برابر این جنایت آل سعود که در حق این روحانی مبارز و وارسته انجام شد ، سکوت کنند چون سکوت آنها منجر به هدر رفتن خون این عالم بزرگوار است. این عالم مبارز به شهادت رسید تا مردم آگاه شوند و ضد ظلم قیام کنند اما سکوت علما اهداف این روحانی مبارز را به هدر می دهد.

روحانی مصری با توصیه به علمایی که در برابر این فاجعه سکوت اختیار کردند افزود: علما در کشورهای خلیج فارس نباید به خاطر پول و قدرت و مقام ملعبه دست دشمنان اسلام و انسانیت قرا بگیرند . روحانیون چه شیعه و چه سنی اختلافات مذهبی خود را نادیده بگیرند و مظلومیت این عالم بزرگوار و مظلوم را به گوش مجامع بین المللی برسانند ورژیم آل سعود جنایتکار را رسوا کنند تا دیگر مشابه چنین فاجعه اسفناکی تکرار نشود و کسی جرات تجاوز به حریم روحانیون وعلما را نداشته باشد.

مدیر مرکز آکادمی حکمت عقلی گفت: امروز بیش از هروقت دیگرنیاز به بازگشت به عقل و عقلانیت داریم همه مشکلات جوامع اسلامی مربوط به کنار گذاشتن عقل است و  مشکلات اجتماعی و سیاسی که از آن رنج می بریم و یا تبعیت از امیال نفسانی و حیوانی  به دلیل دوری از عقل است.برای درک صحیح از فلسفه دین و وجود انبیا ونازل شدن کتاب آسمانی  نیاز به درک عقلانی به دور از افراط و تفریط داریم، تا مشکلات خود را حل کنیم و عدالت اجتماعی را محقق و تمدن اسلامی حقیقی را به پاکنیم.

وی با اشاره به ضرورت گفت و گو میان علما شیعه و سنی برای حل بحران های جهان اسلام گفت: محکومیت اعدام شیخ  نمر تنها منحصر به شیعیان نیست چراکه وی  یک عالم اسلامی بود که برای تحقق عدالت و آزدای قیام کرد پس نه فقط علمای شیعه بلکه علمای اهل تسن و مسیحی باید این جنایت بزرگ را محکوم کنند و حتی المقدور به مجامع بین المللی اعتراض خود را برسانند.

توافق بین المللی برای سرکوب اسلام و مکتب اهل بیت

روحانی مصری با اشاره به ارتباط دو واقعه اعدام شیخ نمر و بازداشت شیخ زکزاکی در نیجریه و سرکوب شیعیان گفت: این دو واقعه در عربستان و نیجریه با هم ارتباط دارد وحاصل توافق بین المللی علیه اسلام و توطئه تفرقه افکنان در جهان اسلام است تا صدای حق را خاموش کنند در واقع آمریکا وعربستان سعودی پشت این دو رویداد بودند و این حکومت ها به نفع اسلام حرکت نمی کنند و این شیطنت ها بایستی  ما را آگاه ترکند ودر برابر چنین حوادثی ساکت نباشیم چراکه سکوت مسلمانان موجب تکرار این فجایع در آینده می شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha