سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
برگزاری مسابقه اطلاعات عمومی میان جوانان ادیان مختلف در مسجد

حوزه/ مسلمانان مسجد کانتیکت گردهمایی جوانان ادیان مختلف و دانش آموزان مدارس را در مسجد این شهر برگزار کردند تا با برگزاری مسابقه جپردی (مسابقه اطلاعات عمومی) میان جوانان ارتباط برقرار کرده و در مقابله با شعارهای ضداسلامی و تبعیضات نژادی همبستگی ایجاد کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از wnpr.org، مسلمانان مسجد کانتیکت واقع در شمال شرقی آمریکا، گردهمایی جوانان ادیان مختلف و دانش آموزان مدارس را در مسجد این شهر برگزار کردند تا با برگزاری مسابقه جپردی (مسابقه اطلاعات عمومی) میان جوانان ارتباط برقرار کرده و در مقابله با شعارهای ضداسلامی و تبعیضات نژادی همبستگی ایجاد کنند.

در این گردهمایی دوستانه مسلمانان، پیروان کلیسای اسقفی، جماعت مسیحیان و یهودیان دور یک میز جمع شده بودند و پس از مدتی هیجان مسابقه و رابطه میان آن‌ها سبب شد که احساس دوری و اختلاف به کل از میان برداشته شود. با ترویج موج اسلام‌هراسی در ایالات متحده آمریکا، بعضی از جوانان مسلمان کانتیکت نگران گسترش تبعیض مذهبی در این شهر هستند.

دکتر رضا منصور مدیر انجمن اسلامی هارتفورد که در برگزاری این گردهمایی مشارکت داشته، در این باره گفت: من دلم نمی‌خواهد جوانان مسلمان احساس بیگانگی داشته باشند چرا که این آینده ماست. ترس سبب می‌شود که گاها مسلمانان احساس دوری و بیگانگی در جامعه داشته باشند و این بدترین اتفاقی است که ممکن است بیافتد و من به عنوان یکی از رهبران جامعه اسلامی بایستی جلوی این مسئله را بگیرم.

دکتر منصور درباره ترس مردم از اسلام می‌گوید: اگر مردم تا این اندازه از اسلام می‌ترسند، لطفا به ما مراجعه کنند و ما را بشناسند، در مساجد ما همیشه به روی آن‌ها باز است و ما از آن‌ها استقبال می‌کنیم.

اسلام‌هراسی در مدارس آمریکا

حافظ خان، دانش آموز دبیرستان ایست هارتفورد کانتیکت می‌گوید: شعارهای و برخوردهای اسلام‌هراسی فقط مختص سیاستمداران نیستند و در مدارس نیز اتفاق می‌افتند. یک بار در مدرسه یکی از دانش آموزان مسلمان نامه‌هایی را در کمدش در مدرسه پیدا کرد که روی آن‌ها نوشته شده بود: مسلمان از اینجا برو! که این نشان می‌دهد سطح شعارهای نفرت‌گرایانه تا چه اندازه در رسانه‌ها جلو رفته که حتی دانش آموزان دبیرستانی را نیز تحت تاثیر قرار داده، به نظر من بهترین شیوه برای مقابله با شعارهای نفرت انگیز ضداسلامی این است با روی خوش و مدارا برخورد کنیم.

خان درباره عدم احساس امنیت در فضای مدرسه نیز گفت: بعضی اوقات هست که احساس می‌کنم دیگران از من در مدرسه خوششان نمی‌آید، آن زمان‌ها هست که به خودم می‌گویم من نیز یکی از شهروندان این کشور هستم و مانند بقیه حق دارم در این مدرسه درس بخوانم.

سحر امجد دانش آموز ارشد دبیرستان آکادمی هوا و فضا و مهندسی در ویندزور نیز می‌گوید: من می‌خواهم وقتی بزرگ شدم به حرفه خبرنگاری مشغول شوم و صدای مسلمانان را که صداقت و فریاد حق می‌باشد  به گوش تمامی اعضای جامعه برسانم تا همگان حقیقت را درباره مسلمانان بدانند. در دنیای سیاست صدای حقیقت را همیشه ساکت می‌کنند و سیاستمداران به منظور جلب توجه و رسیدن به اهدافشان همدیگر را خراب کرده و حقیقت را قربانی می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha