یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
راه اندازی کمپین سالانه آگاهی خشونت خانوادگی در تگزاس

حوزه/ نهمین کمپین سالانه آگاهی خشونت خانوادگی و خانواده‌های آرام در ماه مبارک رمضان به همت بنیاد زنان مسلمان تگزاس در آمریکا برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این کمپین ایجاد آرامش و امید برای خانواده‌ها در طول ماه مبارک رمضان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نهمین کمپین سالانه آگاهی خشونت خانوادگی و خانواده‌های آرام در ماه مبارک رمضان به همت بنیاد زنان مسلمان تگزاس در آمریکا برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این کمپین ایجاد آرامش و امید برای خانواده‌ها در طول ماه مبارک رمضان است.

بنیاد زنان مسلمان تگزاس معتقد است که خشونت خانوادگی نه تنها تاثیرات مخرب بسیاری روی قربانیان آن دارد بلکه می‌تواند برای تمامی اعضای جامعه آسیب زننده باشد. به همین دلیل واژه صلح از اهمیت والایی برخوردار است و صلح و آرامش را باید در همه جا فراهم نمود. بنیاد زمان مسلمان تگزاس بر این باور هستند که صلح را باید در تک تک خانه‌ها، میان اعضای جامعه، همسایگان و سرانجام به خواست خدا در سرتاسر جهان برقرار کرد.

در این راستا کمپین آگاهی خشونت خانگی در ماه مبارک رمضان از اعضای جامعه می‌خواهد تا به همسایگانی که فاقد شرایط مصالحت آمیز در خانواده هستند کمک‌رسانی کنند. چرا که بسیاری از قربانیان خشونت‌های خانگی در شرایط سختی قرار داشته و نیاز به کمک هم‌وطنانشان دارند. به همین دلیل کمپین از جامعه اسلامی می‌خواهد که زکات، زکات فطریه و صدقات ماه مبارک رمضان را برای کمک به این نیازمندان اهداء کنند.

بر این اساس نیازمندان و قربانیان خشونت خانوادگی در آمریکا‌ را معمولا اعضای خانواده‌هایی تشکیل می‌دهند که قربانی استفاده از مواد مخدر بوده، زنان و کودکانی که هیچ درآمدی نداشته یا با کمترین درآمد از پس مخارج زندگی برنمی‌آیند، از دیگر موارد قربانیان کودک آزاری، مادران با کودکان مبتلا به بیماری‌های روانی به دلیل خشونت خانگی، خانواده‌های بدون سرپناه، بدون آب و برق و تلفن و در نهایت شهروندانی هستند که در محل سکونت‌شان از صلح و آرامش خبری نیست.

طبق محاسبات انجام شده توسط این کمپین، هر 80 دلار می‌تواند هزینه زندگی یک روز یک نفر را در پناهگاه فراهم کرده، 250 دلار نیز می‌تواند هزینه تغذیه یک خانواده به مدت یک هفته، 500 دلار هزینه برپایی خط تلفن بحرانی برای 6 ماه، و 2 هزار دلار هزینه زندگی امن برای زندگی 1 ماهه در پناهگاه را مهیا می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha