پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زکات

حوزه/مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب گفت: پرداخت زکات موجب کاهش مشکلات اقتصادی جامعه می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام روح الله کرمی نیا در "همایش زکات" که در شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد، اظهار داشت: زکات یکی از واجبات دینی و از وظایف مهم اقتصادی مسلمانان به شمار می رود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب مطرح کرد: پرداخت زکات در کنار اقامه نماز از ویژگی های مؤمنان و حکومت صالحان برشمرده شده، زکات نشانه بندگی و وسیله تقرب به سوی خداوند متعال است.

وی افزود: زکات باید همچون نماز و روزه به قصد قربت و اطاعت دستور خداوند پرداخت شود، چرا که اگر قصدی وجود نداشته باشد زکات محسوب نمی شود و وظیفه ای انجام نشده است در نتیجه زکات رنگ معنوی و الهی دارد و از عبادات محسوب می گردد.

حجت الاسلام کرمی نیا زکات را بر دو قسم دانست و ابراز داشت: زکات به دو قسم مالیات بدن و اموال تقسیم می شود که تبلیغ، ترغیب و آموزش مردم به پرداخت زکات بر عهده روحانیون و مبلغان دین است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب یادآور شد: زکات حرکتی انسان ساز و در جهت اجرای دستور الهی است که پرداخت آن موجب تزکیه خواهد شد؛ لذا مسئولان و به خصوص جامعه روحانیت نسبت به آموزش زکات به مردم باید اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با تشریح آثار و برکات پرداخت زکات عنوان داشت: زکات موجب فقرزدایی، افزایش رزق و روزی، تحکیم وحدت و انسجام میان مسلمانان شده و همچنین خشم خداوند را فرو می نشاند.

این استاد حوزه علمیه در پایان ابراز امیدواری کرد: زکات موجب جلب رحمت بیکران الهی می شود، پرداخت زکات علاوه بر خشنودی خداوند متعال و ائمه معصومین (علیهم السلام) سبب تحکیم حکومت اسلامی و همگرایی و همبستگی بیشتر میان مسلمانان خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha