یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پرویز فتاح

حوزه/ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه امروز در پله جذب ۳۰۰ میلیارد تومانی زکات قرار داریم، گفت: جامعه ای که زکات و انفاق دارد، یاد خدا در آن همواره زنده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، عصر امروز در نخستین اجلاس ملی زکات کشور، در سالن همایش های سازمان حج و زیارت، در تهران، با تکریم مقام شامخ امام خمینی(ره)، اظهار داشت: جامعه ای که زکات و انفاق دارد، یاد خدا در آن همواره زنده است و ما احیا این سنت الهی را مرهون تلاش ها و مجاهدت های علمای اسلام می دانیم .

وی با بیان اینکه امروز در پله جذب 300 میلیارد تومانی زکات قرار داریم، ادامه داد: البته این ظرفیت بسیار بیشتر از رقم مذکور است و اگر زکات اقلامی که به آنها زکات تعلق می گیرد، پرداخت شود، رقم هنگفت تری مهیا خواهد شد، اما نیازمند تبیین درست موضوع زکات بین مردم هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در شورای زکات تصمیم گرفته شد 60 درصد مبالغ زکات صرف امور فقرا و 40 درصد دیگر صرف پروژه های محلی شود، اما سال 1394 چهل و هشت درصد از زکات در امور فقرا و 52 درصد صرف سایر پروژه ها گردید.

فتاح با اشاره به این که برکات زکات در کشور شامل تهیه هزاران منزل مسکونی، جهیزیه و برطرف نمودن امور فقرا بوده است، افزود: زکات در تحقق اقتصاد مقاومتی و قوام زندگی مردم موثر است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآور شد: نزدیک به چهار میلیون نفر زیر چتر حمایتی امداد هستند و راه حل رفع این مشکل اتکا به فرصت های مغتنمی مانند صدقات، انفاق و زکات است که روحانیون و طلاب در تحقق و ترویج و یاور بسیار خوبی برای ما خواهند بود.

وی در پایان تصریح کرد: برگزاری اجلاس زکات می تواند مستمر و سالانه در استان های مختلف کشور برگزار شود تا در راستای توسعه فرهنگ زکات اقدامات موثرتری انجام پذیرد.

انتهای پیام 313/34

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha