یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 385538
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
حجت الاسلام حسن ترابی - بروجرد

حوزه / امام جمعه بروجرد گفت:مبلغان در راستای ترویج فرهنگ زکات در جامعه، به خصوص در بین کشاورزان ، تمام تلاش خود را به کار گیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان ؛حجت الاسلام حسن ترابی امروز در نشست شورای زکات بروجرد با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام نسبت به پرداخت زکات تاکید ویژه ای شده، افزود: زکات موجب برکت مال و همچنین کاهش فقر و محرومیت در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مبلغان در این راستا باید تمام همت خود را برای ترویج این فریضه به کار گیرند، افزود: ماه مبارک رمضان و تلاقی این ماه با آغاز فصل برداشت در استان می تواند در فرهنگ سازی زکات در بین کشاورزان نقش به سزایی داشته باشد؛ لذا مبلغان باید در جهت تشویق و ترغیب کشاورزان به پرداخت زکات محصولاتشان، اقدام کنند.

امام جمعه بروجرد با بیان این که کسانی که زکات مالشان واجب است و نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند، در واقع نسبت به انجام فرایض الهی بی تفاوتند، تصریح کرد: مبلغان باید با تبیین آثار و برکات زکات و همچنین عقوبت پرداخت آن کشاورزان و سایر افراد جامعه را آگاه نمایند.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به اینکه پرداخت زکات همردیف برپایی نماز در قرآن ذکر شده، خاطر نشان کرد: برای تبیین و ترویج پرداخت زکات در جامعه نیازمند عزم همگانی مبلغان ،رسانه ها و همچنین دستگاههای فرهنگی هستیم.

وی با اشاره به اینکه نباید فرهنگ پرداخت زکات در بین مردم مورد غفلت واقع گیرد بیان داشت: هر کس به تناسب تبلیغ خود در جامعه ،باید نسبت به پرداخت زکات روشنگری انجام دهد.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه در گذشته زکات صرف امور عمرانی روستاها با اولویت ساخت مراکز دینی از جمله مساجد،خانه های عالم،حسینیه و غسال خانه می شد افزود:امروز تنها ۴۰ درصد زکات صرف این امور می شود و ۶۰ درصد دیگر در راستای حمایت از فقرا و نیازمندان جامعه صرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری زکات بیشتر در واقع یاری رساندن به محرومان و توسعه مراکز دینی و نیاز روزانه مردم است، افزود: برای گسترش فرهنگ زکات در جامعه باید گام های اساسی برداشته شود.

وی در پایان افزود:‌ با وجود این که شهرستان بروجرد از نظر سطح اراضی زیر کشت در استان پایین است، امامردم مومن و متدین این شهرستان با پرداخت زکات توانسته اند رتبه اول جمع آوری زکات در استان لرستان را به خود اختصاص دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha