دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بانوان قرآن

حوزه/مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) دورود از برگزاری دوره تربیت مربی قرآن برای فارغ التحصیلان سطح ۲ مدارس علمیه استان در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در خرم آباد با اشاره به اینکه با رایزنی با مدیریت حوزه علمیه خواهران و جامعه القرآن و مکتب القرآن قم برای تامین استاد ،این دوره پس از ماه مبارک رمضان برای مبلغان خواهر لرستانی به میزبانی مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) دورود برگزار می شود افزود:این دوره به مدت ۱۲ روز با شرکت فارغ التحصیلان خواهر سطح ۲ حوزه استان پس از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری دوره های علوم قرآنی و تربیت مربی گسترش فرهنگ علوم قرآنی در حوزه و خارج از حوزه است تصریح کرد:در این دوره مبلغان دانش قرآنی را بصورت کاربردی برای آموزش تبلیغی خود، زیر نظر اساتید برتر علوم قرآنی فرا می گیرند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) دورود با اشاره به اینکه مبلغان با دریافت این مدرک پاسخگوی نیاز آموزشی تربیتی مخاطبان شهری و روستایی و طلاب حوزه خواهند بود یادآور شد:بخشی از این دانش قرآنی نیز برای مهدهای قرآنی در مدارس علمیه به کار گرفته می شود.

حجت الاسلام الهی نژاد با اشاره به اینکه خواهران طلبه فرزندان خود را در مهد کودک مدارس نگهداری می کنند افزود:مربیان این دوره در مهدهای کودک با عنوان مهد قرآن دانش قرآنی را به اقتضای سن کودکان، به آنها آموزش خواهند داد.

وی همچنین از درخواست پذیرش بیش از ۹۰ متقاضی ورود به این مدرسه در سطوح ۲ و ۳ حوزه خبر داد و تصریح کرد:در سطح ۲ ،قریب به ۶۰ طلبه و در سطح ۳ در رشته تخصصی فقه و اصول نیز ۳۰ طلبه برای مهر ماه سالجاری در این مدرسه پذیرش خواهند شد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) دورود با اشاره به اینکه هم اکنون کادر علمی آموزشی این مدرسه در حال امور پذیرشی داوطلبان برای ورود به این مدرسه هستند یادآور شد:پس از قبولی در آزمون مصاحبه عملی ،داوطلبان ورود به سطح ۲ با عنوان طلبه در ترم اول با فراگیری برخی دروس حوزه و در صورت موفقیت در این ترم می توانند از ترم های آینده رسما به عنوان طلبه تحصیل خود را ادامه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha