جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 385366
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
حجت الاسلام حسن ترابی امام جمعه بروجرد

امام جمعه بروجرد گفت: توسعه و پیشرفت روزافزون ایران اسلامی در تمام عرصه ها در گرو توجه به ارکان اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از لرستان، حجت الاسلام حسن ترابی امروز در دیدار با کارکنان جهاد کشاورزی این شهرستان با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی گفت :برای تحقق اقتصاد مقاومتی عزم ملی و همت روز افزون نیاز است.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی با هدف محرومیت زدایی از چهره روستاها و ایجاد اشتغال برای روستاییان به فرمان امام خمینی( ره) بنا نهاده شده است افزود:امروز در روستاها تحول بنیادین در حوزه کشاورزی صورت گرفته  است ولی باز با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم که باید با برنامه ریزی های منسجم این حوزه بیشتر شکوفا شود.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه روستاییان در زمان پهلوی با ظلم و ستم فراوان از سوی حکام حکومتی و خوانین روبرو بودند تصریح کرد:در حکومت جمهوری اسلامی توجه به روستاییان به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و گرد محرومیت از چهره روستاها زدوده شد.

حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه جهادگران با روحیه مضاعف زیرساختهای لازم را در روستاها ارتقاء بخشیدند خاطر نشان کرد:امروز باید با تقویت شاخص های اقتصادی در روستاها از مهاجرت به شهرها و بیکاری روزافزون جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه امروز دشمن تمام هدف خود را بر روی نقطه ضعف ما که همان اقتصاد است نشانه گرفته است یادآور شد:امروز باید صنعت کشاورزی را که دارای ریسک اقتصادی کم خطری است را جایگزین سایر صنعت ها نمود.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه امروز باید توجه به تولیدات داخلی و مصرف آنها در کشور فرهنگ سازی شود افزود:توجه و حمایت از تولیدات داخلی ،جلوگیری از واردات بی رویه محصولات زراعی و باغبانی از جمله راهکارهای اساسی برای ارتقاء صنعت کشاورزی و حمایت از زحمت کشان این عرصه است.

وی در پایان رشد و شکوفایی اقتصاد ایران اسلامی را در گرو توجه به ابعاد اقتصاد مقاومتی دانست و گفت:باید این موضوع بصورت جدی در بین دولت و اقشار مردم در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha