چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی، تحقق اقتصاد مقاومتی را نیازمند عزم ملی دانست و تصریح کرد: همه باید پیشبرد اهداف انقلاب بکوشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی، ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد حاج شهباز کرمانشاه، با بیان این که توبه موانع گناه را از سر راه خودسازی و تزکیه نفس برمی چیند، ابراز داشت: زهد موجب می شود که انسان با رسیدن به پست و مقام احساس غرور و فرح نکند و با از دست دادن مال و مکنت نیز اظهار ناراحتی ننماید.

وی ادامه داد: همان طور که رهبر معظم انقلاب نسبت به اقتصاد مقاومتی تأکید فراوان دارد، باید در راستای پیشبرد اهداف انقلاب کوشید، اما نباید به امور دنیوی وابسته شد، چرا که وابستگی به دنیا انسان را به زوال می کشاند.

این استاد حوزه با بیان این که زهد یکی از فضائل اخلاقی و مصداق تلاش در جهت اجرای احکام الهی است، افزود: زهد زمینه های دستیابی انسان به شکوه معنوی و جلال انسانیت را فراهم می کند.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با اشاره به این که دنیا ابزاری برای تحقق اهداف الهی است، تصریح کرد: انسان زاهد به خاطر هدف الهی و معنوی، از تعلقات دنیایی بریده و به دستگیری از نیازمندان می شتابد.

وی، امام خمینی(ره) را الگوی بارز انسان زاهد دانست و ابراز داشت: بنیانگذار انقلاب اسلامی دل را به خدا سپرده بود و خود را از تعلقات دنیوی رهانیده بود و این ویژگی برجسته موجب ماندگاری و عظمت ایشان گردید.

حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی در پایان خاطر نشان کرد: انسان زاهد از مرگ واهمه ای ندارد و لحظه به لحظه از خود مراقبت و عیوب را بررسی می کند، لذا امیدوارم با اجرای فرامین الهی، خیر دنیا و آخرت را نصیب خود گردانیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha