پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی

حوزه/ حوزه علمیه قم از مقدس ترین مراکز دینی دنیا است و امروز می تواند با حمایت های بیشتر و شناسایی استعدادهای برتر و تشویق جوانان به حوزه، شخصیت های دیگری مانند امام خمینی (ره)را تربیت کند تا بتوانند به دنیای اسلام خدمت کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی امروز در همایش «آسمانی ها» که با حضور والدین طلاب در سالن اجتماعات مدرسه معصومیه قم برگزار شد گفت: طلبگی از  نعمت های بسیار بزرگ خدا است که نصیب شما شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طلبگی ضرورت هایی دارد و از جمله آن تعلیم و تربیت و تعلم و استفاده درست از آن است.

وی افزود: یکی از فرصت های طلبگی استفاده از دوران جوانی است از این قابلیت عمر باید نهایت استفاده را کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی خاطر نشان ساخت: حوزه دین و علوم آل محمد(ص) گسترده است هر کس وارد حوزه شده است از گستردگی این علوم سخن به میان آورده است و آن قدر علوم وسیع است که نمی توان ادعا کرد همه علوم را کاملا درک کرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: علوم حوزوی، برگرفته از علوم آل محمد(ص) است و این علوم نیازمند درک صحیح و عمیق دارد و انسان ها تنها از این طریق است که به حقیقت ذات الهی می رسند؛ بسیاری از علمایی که به درجات و مراتب عالی نفسانی رسیده اند، بسیاری از انسان ها  را از طریق نفس های خود به راه درست بازگردانند و از انحراف باز داشتند

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی خاطر نشان ساخت: علوم حوزوی بهترین علوم نسبت به سایر علوم  می باشد.

وی در ادامه نقش والدین را برای تاثیرگذاری بیشتر و حضور طلاب در حوزه های علمیه بسیار تاثیر گذار دانسته و اظهار داشت: والدین نقش بسیار مهمی در هدایت فرزندان به سمت تحصیل و فراگیری علوم حوزوی دارند و می توانند از طریق همین حمایت را راه رسیدن به علوم حقیقی و معرفتی را هموار کند.

وی اظهار داشت: راه طلبگی راه بسیاری از بزرگان مانند امام خمینی(ره)  و شهید مطهری ها بوده که اسم آنها دنیا را تکان داده و لرزه به اندام شرق و غرب انداخته است.

آقا تهرانی خاطر نشان ساخت: همین اسم و سخن و کلام امام خمینی(ره) بود که انقلاب های جسمی و روحی را در دنیا ایجاد کرد و انقلاب های فعلی هم برگرفته از سخن و کلام روش امام است.

وی گفت: حوزه علمیه از مقدس ترین مراکز دینی دنیا است  و امروز می توان با حمایت های بیشتر و شناسایی استعدادهای برتر و تشویق جوانان به حوزه، شخصیت های دیگری مانند امام خمینی (ره)را تربیت کند تا بتوانند به دنیای اسلام خدمت کنند.

نماینده مردم تهران افزود: شغل طلبه و روحانی مانند دیگر شغل هایی نیست که  بشود از کشور دیگری وارد کرد و نیازها را برطرف نمود و تنها باید از طریق استعدادهای درخشان در حوزه تربیت کنیم تا حوزه مقدسه به جایگاه خود بازگردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha