پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی

حوزه/دشمنان انقلاب در جهت تضعیف عقاید جوانان سرمایه گذاری کرده اند و با صدور مسائل بی عفتی و بی بندوباری، درصدد غربی ساختن چهره انقلابی و دینی جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی در جمع روزه داران مسجد حاج شهباز خان استان کرمانشاه، با اشاره به مراحل خودسازی، عنوان داشت: معرفت، ایمان، ثبات قدم، صدق و راستگویی، انابه و اخلاص زمینه های تزکیه نفس و خودسازی را در انسان ها فراهم می کند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: توبه یکی دیگر از عوامل تزکیه نفس در انسان ها است که ابزار براندازی گناه و معصیت می باشد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم ابراز داشت: قرآن کریم انسان ها را به توبه دعوت می کند، شاید که رستگار شده و به سوی اطاعت از خداوند متعال بازگشتند.

این محقق حوزوی در ادامه افزود: توبه کننده باید در ابتدا خیر و شر، حلال و حرام را از یکدیگر تشخیص داده و به احکام تکلیفیه آگاهی کامل داشته باشد سپس به درگاه خدای سبحان توبه کند.

حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی یادآور شد: متأسفانه عده ای از مسئولان دین و وظیفه خود را به صورت اکمل انجام نمی دهند، این افراد به درگاه الهی باید پاسخگو باشند، خدمتگزاران انقلاب نسبت به مشکلات مردم توجه ویژه داشته و با بی تفاوتی به مصائب دیگران، به گناهان خود نیافزایند.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: حق الناس، خودسازی و تزکیه نفس را به تعویق خواهد انداخت، لزوم تزکیه نفس پاکسازی گناهان و معاصی و برچیدن بسترهای گناه از وجود خویش است.

وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب در جهت تضعیف عقاید جوانان سرمایه گذاری کرده اند و با صدور مسائل بی عفتی و بی بندوباری درصدد غربی ساختن چهره انقلابی و دینی جمهوری اسلامی ایران هستند.

این محقق حوزوی در پایان تأکید کرد: یکی از راه های تضعیف و از بین بردن انقلاب تخریب اعتقادات جوانان و جایگزین کردن بی هویتی و بی بندوباری در جوامع اسلامی است؛ لذا مسئولان هوشیار باشند و از ترویج اسلام مسخ شده توسط دشمنان جلوگیری نمایند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha