شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام آقا تهرانی

حوزه/ نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در بستر جامعه اسلامی شکل می گیرد و این جامعه است که با رشد و کمال خود انقلاب را نیز به پیش می برد و ما نیز باید با حفظ و ارتقای سبک زندگی اسلامی به رشد و اعتلای آن کمک کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مراسم جشن بزرگ دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد چهار مردان برگزار شد، سبک زندگی اسلامی را پدید آورنده انقلاب اسلامی دانست و گفت:سبک زندگی صحیح و دینی یکی از مهمترین اجزای زندگی است که دین اسلام برای بشر در نظر گرفته است.

وی افزود: سبک زندگی به طور کلی مساله جدیدی نیست و شاید نام آن جدید باشد؛ ولی اسلام از روز اول به دنبال نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی و دینی در بین مردم بوده است و تمام دروس حوزوی نیز در همین مسیر تدوین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی بیان کرد: انقلاب اسلامی در بستر جامعه اسلامی شکل می گیرد و این جامعه است که با رشد و کمال خود انقلاب را نیز به پیش می برد و ما نیز باید با حفظ و ارتقای سبک زندگی اسلامی به رشد و اعتلای آن کمک کنیم.

وی گفت: تعریف انسان در دیدگاه اسلامی و غربی با هم کاملا متفاوت است و در عین حالی که اسلام تعریفی کمال جویانه و روحانی از انسان دارد غربی ها، انسان را در حصار حیوانیت گرفتار دیده و کمال را در همین صفات حیوانی می بینند.

 نماینده مجلس شورای اسلامی اظهارکرد:همین تفاوت در جهانبینی و انسان شناسی است که نگاه اسلام به انسان و زندگی مادی و معنوی را رقم می زند به طوری که غربی ها اصلا به آخرت توجه ندارند، ولی اسلام به دو بعد دنیا و آخرت متوجه است.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی بیان کرد: انسانی که از دیدگاه بزرگان و اسلام شناسانی چون امام خمینی(ره) تحت تربیت قرار می گیرد منشا تحول آفرینی است؛ زیرا امام راحل به این دو بعد نگاه جامع داشتند و به جای سیاست بازی به اصل سیاست کمال جویانه تاکید داشتند.

وی اظهارکرد: انقلاب اسلامی الگویی موفق است که در بستر یک مجاهدت دینی شکل گرفته است و  وقتی که راه درست و صحیح است کسی نباید از سختی راه و معدود بودن یاران واقعی ترسی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به بحث اسلام هراسی در جهان گفت: نصرت و یاری خدا را باید در موج علاقه مردم به مطالعه قرآن و نهج البلاغه بدانیم؛ زیرا پس از تلاش غرب بعد از یازده سپتامبر، علاقه مردم به مطالعه این دو کتاب بیشتر شد.

وی افزود: هرچه بیشتر از انقلاب می گذرد بیشتر به این حقیقت پی می بریم که اگر ولایت فقیه نبود؛ انقلابی نیز وجود نداشت کسانی که نمی‌‌خواهند حرف رهبری را گوش کنند سزای عمل وخیانت خویش به دستگاه دین و انقلاب را خواهند دید.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با بیان این مطلب که فتنه ای جدید در راه است، گفت: نادانی و خود فروختگی برخی در آینده برای جامعه مشکل ساز می شود؛ زیرا برخی از این افراد پای  انقلاب نمی ایستند و  کاری که آنها می کنند درحقیقت رویگرداندن از اسلام است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha