شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محسن غرویان

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعة المصطفی گفت: انقلاب اسلامی نشان داد که حوزه‌های علمیه و مراجع معظم تقلید این ظرفیت را دارند تا مدیریت سیاسی و اجتماعی کلان را بر عهده بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر  اظهارداشت: مهم‌ترین موضوع بعد این انقلاب این است که در راس آن مرجع تقلید جامعی مانند امام خمینی(ره) بود که فقه، فلسفه، عرفان و حدیث را می‌دانستند و امروز مقام معظم رهبری این راه را ادامه می دهند.

وی با بیان اینکه انقلاب با رهبری امام(ره) و با حضور مردم در صحنه به وجود آمد تصریح کرد: افکار و جامعیت امام(ره) باید در حوزه‌های علمیه دنبال شود و نباید فکر جامع و اندیشه بلند امام را فراموش کرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه این انقلاب ابعاد سیاسی و اجتماعی اسلام را به جهانیان نشان داد گفت: قبل از انقلاب جهانیان نمی‌دانستند که در حوزه‌های علمیه شیعی دروسی ارایه می‌شود که می‌تواند یک حکومت را اداره کند و قانون اساسی بنویسد.

وی افزود: انقلاب اسلامی نشان داد که حوزه‌های علمیه و مراجع معظم تقلید این ظرفیت را دارند تا مدیریت سیاسی و اجتماعی کلان را بر عهده بگیرند.

انتهای پیام/313/30

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha