چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محسن غرویان

حوزه/ در مسائل مهم کشور مانند مذاکرات هسته‌ای باید تابع نظرات رهبری باشیم.

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین غرویان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه در مسائل مهم کشور مانند مذاکرات هسته‌ای باید تابع نظرات رهبری باشیم اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی برای بسیجیان، اصل مذاکرات و تمدید آن را تأیید کرده‌اند که نشان می‌دهد بالاترین مقام کشور این مذاکرات را مثبت ارزیابی می‌کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری، مقاومت تیم مذاکره کننده را خوب ارزیابی و بیان کردند که این تیم با اقتدار پیش رفته است و به هر حال وقتی رهبری نگاه مثبتی به این موضوع دارند ما نیز باید نگاه مثبتی داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه هر دو طرف مذاکره کننده در این مذاکرات به دنبال اهدافی هستند گفت: دو طرف مذاکره کننده به دنبال مذاکره برد برد هستند و این امر اقتضا می‌کند که طرفین اعتماد لازم را کسب کنند که زمان بر است.

وی گفت: در طول تاریخ شاهد بوده‌ایم که گاهی توافقاتی در سطح بین‌المللی مدت زیادی طول کشیده است که این موضوع، بزرگی مسئله را می‌رساند.

حجت الاسلام و المسلمین غرویان با بیان این که تمدید و طول کشیدن مذاکرات نشان‌دهنده اقتدار ایران در سطح بین‌الملل است گفت: اگر ایران آن قدرت سیاسی را نداشت سران شش کشور ابرقدرت جهان جمع نمی‌شدند که با آن مذاکره کنند.

وی افزود: آینده سیاسی کشورهای منطقه در گرو آینده ایران است و امروز ایران کشوری تأثیرگذار در منطقه و جهان است و جایگاه مهمی در جهان و در منطقه دارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه همان طور که رهبری تاکید کردند، راه مقابله با غربی‌ها و ایستادگی در مذاکرات هسته‌ای، اقتصاد مقاومتی است گفت: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک استراتژی از آن نظر مهم است که برای اجرای آن اراده داشته باشیم و در برابر تحریم‌ها بایستیم و تحریم‌های ظالمانه را برداریم و مادامی که در تحریم هستیم اراده ما ضعیف نشود تا به خود اکتفایی برسیم.

وی با بیان اینکه مسئولین وظیفه دارند که راهکارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند گفت: با اینکه وظیفه مسئولین سنگین و مهم است، ولی باز قدرت اصلی در دست ملت است و مسئولین تنها راه‌های تبلور قدرت ملی را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha