سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام طائب

حوزه/ فرمانده قرارگاه عمار گفت:امروز تمامیت خواهی، جمود و بی منطقی و سفاکی باعث شده است که دنیا برای از بین بردن داعش متحد شود و به همین خاطر می خواهند که چنین کاری نیز با ایران انجام دهند؛ ادامه مذاکرات باعث شده است که آنها نتوانند چنین اجماعی علیه ایران ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین طائب در دوره فرهنگی «نقش حوزویان در جبهه جنگ نرم فرهنگی» که در مجنمع ولایت قم برگزارشد گفت: جنگ نرم علیه ما شدیدترین دورانش را به سر می برد ،بنابراین  امروز ضرورت شناخت عملیات روانی و جنگ نرم، عملیات روانی و جنگ سرد از اهمیت بسیاربالایی برخورد است؛ عملیات روانی سلسله اقدامات برای اثرگذاری بر فکر طرف مقابل با هدف انجام خواسته های ما توسط طرف مقابل است.

رئیس قرارگاه عمار با بیان این که هدف در اینجا فکر است که اگر فکر تسخیر شود، کل جهان تسخیر می شودخاطرنشان کرد: تفاوت نیروهای تکفیری با نیروهای آمریکایی و اروپایی در این است که هرگز یک نیروی آمریکایی حاضر نیست برای اهداف آمریکا خودش را به کشتن دهد، ولی یک نیروی تکفیری این کار را انجام می دهد هر دو حقوق می گیرند و ابزار خدمت و تعهد خدمت دادند، ولی چرا یکی خود را منفجر می کند و دیگری نه؛ چون نفر دوم بدنش تسخیرشده است، ولی فکرش تسخیر نشده است؛ نیروی تکفیری فکرش تسخیر شده است؛ نیروی نظامی آمریکایی به زور به افغانستان و عراق می آید، ولی تکفیری ها داوطلبانه وارد جنگ می شوند چون بدنشان تسخیر نشده است، ولی مغزهایشان آری.

وی گفت: اصلی ترین عملیات در دنیا، عملیات روانی است در مقابل آن جنگ سخت و فیزیکی قراردارد؛ در مقابل عملیات نرم عملیات سخت است؛ عملیات سخت یعنی نیرو و ابزار و توپ وتانک؛ در عملیات نرم و سخت یک هدف دنبال می شود؛ عملیات سخت با هدف تسخیر صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین طائب خاطرنشان کرد: همه جنگ ها در این دنیا بر سر منافع است؛ حال منافع یا زمین است یا پول ویا مقام و...؛ از ویژگی های محبین اهل بیت(ع)  پاکی است که انگیزه های شهوانی بین ما کم است و اصلا در جنگ  ایران و عراق اینگونه موارد راهی نداشت، ولی اولین چیزی که در مساله تکفیری ها دیدیم از جمله این مباحث بود.

وی گفت: خداوند متعال فرمود، هرگز برای غنیمت نباید کار کنید پس نبرد بر سر منافع است که یا درسر زن و زمین و مال و ملک و پول و... در می گیرد؛ گاهی موارد می خواهیم زمین طرف مقابل را بگیریم و گاهی می خواهیم از طرف مقابل اسیر بگیریم؛... و گاهی موارد هم در موضع دفاع، دیگری می خواهد از ما زمین و اسیر و اموال بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین طائب افزود: چه ما و چه دیگری بخواهد این کار را انجام دهد یک بخش آن جنگ سخت خواهد بود که درگیری قطعا فیزیکی است؛ جنگ سخت نودو نه درصد نابودی امکانات و ویرانی به دنبال دارد؛ به عنوان مثال برای زدن زیردریایی و ناو آمریکایی باید موشک هایی داشته باشیم که آن را منکوب کنیم؛ در این بین ممکن است میلیاردها دلار و چند هزار نفر کشته شوند.

فرمانده قرارگاه عمار خاطرنشان کرد: اولین اثر این جنگ در زیان است که یا در نفرات است و یا محیط و امکانات و ابزارها. در دنیا نقاطی که بمب اتم را آزمایش می کنند یک نقطه خاص است و مابقی آن چاه های نفت متروکه است که گداخت است.

وی گفت: جنگ نرم هم با هدف بدست آوردن یا از دست ندادن منافع انجام می شود، زیرا در اینجا کشتاری وجود ندارد چون با فکر سروکار دارد؛ پس جنگ نرم همان اهداف جنگ سخت را دنبال می کند؛ اصل در همه نبردها، جنگ نرم است؛ تا جنگ نرم ممکن باشد جنگ سخت را انجام نمی دهند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب یادآورشد: همیشه جنگ سخت یکی از ابزارهای جنگ نرم است؛ اصل جنگ نرم است.

وی گفت: اولین عملیاتی که در طاغوت علیه مومنان روی داد  برای  حضرت آدم (ع)بود.دشمن از ابتدای این انقلاب بارها خواست ما را با هدف تهدید نظامی به عقب ببرد، ولی ما نباید دیگر گول بخوریم؛ دشمن می خواهد که ترس را بر طرف مقابل حاکم کند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب خاطرنشان کرد: در عملیات روانی مهم این است که روی مخاطبان تاثیر بگذاریم؛ ابزار اثر گذاری رسانه است که شامل نوشتاری، گفتاری و دیداری است؛ اینها ابزار سخت افزاری جنگ روانی است؛ منبر یک رسانه گفتاری است و البته برخی ها آن را دیداری هم عنوان می کنند.

وی گفت: منبر رسانه است و اگر با هنر گوینده همراه شود رسانه بسیار موثری است؛ فیلم و تصویر و نوشتار یک نوع دیگر رسانه است.

این کارشناس مسایل سیاسی بیان کرد: قرآن با کمال ظرافت بی اعتمادی نیمه مطلق را بیان کرده است و می گوید که اگر فاسقی برای شما خبری آورد تحقیق کنید؛ این آیه یکی از ابزارهای مقابله با عملیات روانی دشمن است، زیرا ستون عملیات روانی دشمن دروغ است.

وی افزودامام راحل و مقام معظم رهبری کاری کردند که دیگر مردم فریب بزرگنمایی آمریکا را نمی خورند؛ تسلیحات آمریکایی ها فقط بزرگنمایی است و با اندام و بزرگی تسلیحات ما را می ترساند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب یادآورشد: امروز تمامیت خواهی، جمود و بی منطقی و سفاکی باعث شده است که دنیا برای از بین بردن داعش متحد شود و به همین خاطر می خواهند که چنین کاری نیز با ایران انجام دهند؛ ادامه مذاکرات باعث شده است که آنها نتوانند چنین اجماعی را علیه ایران ایجاد کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha