سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
پورمحمدی- مراغه

حوزه / لزومی ندارد که وزیر امور خارجه مسایل بسیار محرمانه مذاکرات را در اختیار نمایندگان مجلس بگذارد بلکه این اطلاعات قطعا دسته بندی شده بوده و سران مملکت از آن آگاه هستند لذا اصرار برخی از نمایندگان برای آگاهی از مسایل محرمانه ، منطقی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 اظهارداشت:  آنچه در این مذاکرات برای کشور مهم است رعایت خط قرمزها است که به خوبی از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده و البته گروه مذاکره کننده ایرانی هم به خوبی با این مباحث آشنا هستند.

امام جمعه مراغه با بیان اینکه توصیه های رهبری در زمینه مذاکرات راهگشا است، افزود: هرگونه توافق یا اقدامی در این زمینه باید قطعا با نظر رهبری بوده و در مسیر منویات ایشان که همان صلاح مملکت است، انجام گردد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر حمایت از تیم هسته ای ایران گفت: تیم مذاکره کننده مورد اعتماد رهبری بوده و وقتی ایشان بر مسئله نظارت دارند، همه باید پیرو معظم له بوده و از تیم هسته ای حمایت کنیم.

به گفته وی این مذاکرات چه نتیجه مثبت داشته و یا به توافق هم نرسد، ایران ضرر نخواهد کرد؛ در هر دو صورت ایران حسن نیت و اهل منطق و مذاکرده بودن خود را به دنیا اثبات کرده است.

این استاد حوزه، در ادامه با اشاره به توضیحات وزیر امور خارجه در مجلس در خصوص مذاکرات، اذعان داشت: اینکه نمایندگان مجلس باید از روند مذاکرات آگاه باشند، شکی نیست، آنها باید آگاه باشند تا بتوانند تا تصمیمات درست در مسایل بگیرند.

وی ادامه داد: اینکه نمایندگان باید در جریان مسایل باشند با اینکه از اسرار و مسایل بسیار محرمانه کشور آگاه باشند، متفاوت است؛ لزومی ندارد که وزیر امور خارجه مسایل بسیار محرمانه مذاکرات را در اختیار نمایندگان مجلس بگذارد بلکه این اطلاعات قطعا دسته بندی شده بوده و سران مملکت از آن آگاه هستند لذا اصرار برخی از نمایندگان برای آگاهی از مسایل محرمانه ، منطقی نیست.

انتهای پیام 18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha