سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام مجتبی طاهری خرم آبادی

عضو خبرگان رهبری به اذعان وزرای امور خارجه 1+5 مبنی بر این که ایران در مسیر صلح آمیز هسته ای گام بر می دارد اشاره کرد و گفت: حمایت رهبری از تیم مذاکره کننده موید این مسئله بود و تضعیف مذاکره کنندگان، مطلقا جایز نیست.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در حمایت از تیم مذاکره کننده، اظهار داشت: بهترین عبارات را رهبری برای مذاکره کنندگان به کار بردند وبیان کردند، «هیأت مذاکره کننده ایران پرتلاش، جدی، دلسوز، مستحکم و منطقی است و حقاً و انصافاً در مقابل حرف زور ایستادگی می کند».

وی با بیان این که تیم مذاکره کننده سربازان خط مقدس جبهه دفاع از حیثیت و حقانیت جمهوری اسلامی هستند، ابراز داشت: درایت، صبر، تدین و آگاهی مهم ترین ویژگی های تیم مذاکره کننده است.

عضو خبرگان رهبری با تقدیر از تلاش های وزیر امور خارجه و مذاکره کنندگان، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده به تنهایی در مقابل کشورهایی که زورگو و ادعای ریاست بر جهان را دارند از حقوق سیاسی ایران دفاع می کنند.

*تیم مذاکره کننده هیمنه ایران هراسی را شکست

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده هیمنه ایران هراسی رسانه های دنیا را شکست، تصریح کرد: رسانه های دنیا هیاهو و جوسازی می کردند که ایران به دنبال سلاح هسته ای است.

وی به اذعان وزرای امور خارجه 1+5 مبنی بر این که ایران در مسیر صلح آمیز هسته ای گام بر می دارد اشاره کرد و ابراز داشت: آن ها حرف های گذشته خود را تکرار نمی کنند و بدون تردید این مسئله با تلاش های تیم مذاکره کننده صورت گرفت.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: 1+5، حق هسته ای جمهوری اسلامی را که با پایداری ملت ایران و خون دانشمندان شهیدش و هدایت های رهبری بدست آمده است را به رسمیت شناخته است.

*تلاش های شبانه روزی تیم مذاکره کننده

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی پذیرش حق غنی سازی جمهوری اسلامی در مسیر صلح آمیز توسط 1+5 را از اقدامات بزرگ تیم مذاکره کننده عنوان کرد و ابراز داشت: تیم مذاکره کننده تلاش های شبانه روزی برای به رسمیت شناختن حقوق هسته ای ایران داشته است.  

*منتقدان ضمن بیان نظرات، مصالح کشور را رعایت کنند

وی در ادامه بر لزوم حمایت از تیم مذاکره کننده تاکید کرد و افزود: اگر افرادی از روی تردید، احساس وظیفه می کردند و مواضعی را اتخاذ می کردند با بیانات رهبری در حمایت از تیم مذاکره کننده باید متوجه این مسئله باشند که در موضع گیری ها، سخنرانی ها و نوشتن مقالات ضمن بیان نظرات خود به رعایت مصالح کشور و زحمات تیم مذاکره کننده توجه داشته باشند.

*تاکیدات رهبری تکلیف همه را روشن کرد

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از تیم مذاکره کننده، تکلیف همه را روشن کرد و ایشان تاکید کردند تا همه بدانند مذاکره کنندگان از جبهه انقلاب دفاع کرده و می کنند و تضعیف آن ها مطلقا جایز نیست.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی در پایان با تاکید بر اینکه تضعیف تیم مذاکره کننده صحیح نیست، ابراز داشت: مذاکره کنندگان دست طرف مقابل را خالی و افکار عمومی دنیا را نسبت به برنامه صلح آمیز هسته ایران آگاه کرده و تاکنون سابقه نداشته است طرف های مقابل به پذیرش حق ایران اذعان کنند.

انتهای پیام/313 /33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha