سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اسداللهی

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس با اشاره به حمایت نمایندگان از تیم مذاکره کننده هسته ای، گفت: براساس دیدگاه رهبر معظم انقلاب، تیم مذاکره کننده فرزندان نظام هستند و براساس مصالح ملت حرکت می کنند.

غلامرضا اسداللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با اشاره به حمایت مجلس از تیم مذاکره کننده هسته ای، گفت: گفت: نگاه مجلس به عملکرد هیئت مذاکره کننده مثبت است به طوری که بارها نمایندگان در اظهار نظرها،حمایت خود را از تیم مذاکره کننده ایران اعلام کرده اند.

وی با اشاره به این که برخی نمایندگان در مجلس به صورت انفرادی ایراداتی به مذاکرات دارند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند، تیم مذاکره کننده فرزندان نظام هستند و براساس مصالح ملت حرکت می کنند و همانطور که معظم له از کلیات مذاکرات راضی هستند، اعتقاد ما نیز بر این است که تیم مذاکره کننده عملکرد خوبی داشته و بر حقوق مسلم ملت پافشاری کرده است.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که بهره برداری و استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای حق مسلم ملت ایران است، گفت: ایران عضو "ان پی تی" است و در چارچوب این معاهده ضوابط فنی و حقوقی را رعایت کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به این که غربی ها به ویژه آمریکا با نگاه سیاسی وارد مذاکرات شده و اعتماد ساز جمهوری اسلامی را نادیده می گیرند و سنگ اندازی می کنند، افزود: ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست و شرع مقدس هم این اجازه را به ما می دهد و مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده نیز بارها این مسئله را اعلام کرده اند، اما متاسفانه غربی ها مسیر خود را طی می کنند.

اسداللهی با اشاره به دستاوردهای مذاکرات، تصریح کرد: دشمنان با جو سازی، علیه ایران سم پاشی کرده و چهره غیر واقعی از نظام اسلامی ساخته بودند، ما به خاطر این که حسن نیت خود را به دنیا نشان دهیم در مذاکرات شرکت کردیم و با پافشاری بر حقوق مسلم ملت، به دنیا اعلام کردیم که به هیچ عنوان به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نیستیم.

وی در مورد نظارت مجلس بر روند مذاکرات و عملکرد تیم مذاکره کنند، گفت: مجلس جایگاه رفیعی دارد و براساس نص صریح قانون اساسی بسیاری از قراردادهای مهم بین المللی از جمله معاهده "ان پی تی" باید به تصویب مجلس برسد.

نماینده تربت جام و تایباد ادامه داد: مجلس نظارت های خود را از طریق کمیسیون امنیت ملی اعمال می کند و وزیر امور خارجه هم در جلسات کمیسیون و هم در جلسات غیر علنی صحن مجلس توضیحاتی را درباره روند مذاکرات ارائه می دهند. چندی قبل هم دبیر شورای عالی امنیت ملی با حضور در مجلس به بیان نکاتی درباره مذاکرات پرداخت.

اسدالهی یادآور شد: مجلس در جریان روند کلی مذاکرات قرار دارد. البته ممکن است نمایندگان وارد جزئیات نشوند، ولی اگر توافقی حاصل شود، برای رسمیت بخشی به آن، باید به تصویب مجلس برسد .

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha