پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام موسوی فر تربت جام

حوزه/ امام جمعه تربت جام با تاکید بر این که انقلابی بودن دستور قرآنی است، گفت: هر مشکلی که امروز در جامعه با آن روبرو هستیم، به علت دوری از فرهنگ انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی موسوی فر، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» درباره حوزه انقلابی با اشاره به آیه ۳۰ فصلت " إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتي‏ کُنْتُمْ تُوعَدُونَ"، ابراز داشت: انقلابی کسی است که با اخلاص و مدیر جهادی بوده و «ربنا الله» و «ثم استقاموا» را دارا باشد.

وی ادامه داد: وقتی انسان ایمان آورد و به دنبال آن استقامت کرد، تکلیف مدار می شود و با این ویژگی اصلا ًبه جنبه های دنیایی و نتیجه آن کاری نداشته بلکه پیگیر تکلیفش خواهد بود.

امام جمعه تربت جام تصریح کرد: همین تفکر « وَ الَّذينَ جاهَدُوا فينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنينَ (۶۹ عنکبوت)» ما را در انقلاب و دوران جنگ تحمیلی را پیروز کرد و تا امروز هر موفقیتی که داشتیم از همین فرهنگ جهادی و هر مشکلی به علت دوری از این فرهنگ است.

وی با تاکید بر این که انقلابی بودن علت ایجاد و بقای انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: مبارزه، استقامت و مقابله انقلاب اسلامی در برابر همه مستکبران جهان جز با جوهره و فرهنگ انقلابی بودن، ممکن نیست.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فر با بیان اینکه انقلابی روز و شب نمی شناسد و فقط به تکلیف فکر می کند، اظهار داشت: یک انقلابی از آنچه در اختیار دارد باید در حد اعلای مسیر انقلاب و اهداف حضرت امام(ره) استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه طلبگی و حوزوی بودن با حساب و کتاب دنیایی سازگار نیست، کم رنگ شدن روحیه انقلابی در میان نسل جوان به ویژه حوزویان را از مسائل مهمی دانست که باید مورد تذکر باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha