یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه / معاون سابق وزیر کشاورزی گفت: اقتصاد مقاومتی وقتی روی می‌دهد که از تحریم‌ها خوشحال باشیم و تا زمانی که مشکلات اقتصادی را به مذاکرات گره بزنیم اقتصاد مقاومتی اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر جعفر خلقانی شامگاه در نشست علمی «کشاورزی و اقتصاد مقاومتی» که در تالار اندیشه موسسه امام خمینی(ره) قم  برگزارشد با بیان این که نظریه‌پرداز اقتصاد مقاومتی در دوران ما رهبر معظم انقلاب است اظهار کرد: ما وظیفه داریم که مباحث اقتصاد مقاومتی را از رهنمودهای رهبری استخراج کنیم و به بحث کشاورزی پیوند بزنیم.

وی ادامه داد: بنیان‌گذار این موضوع امام(ره) هستند که فرمودند وقتی ما را تحریم کنند برای ما بسیار بهتر است و ما باید خودمان تولید کنیم.

معاون سابق وزیر کشاورزی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی وقتی روی می‌دهد که از تحریم‌ها خوشحال باشیم و تا زمانی که مشکلات اقتصادی را به مذاکرات گره بزنیم اقتصاد مقاومتی اتفاق نمی‌افتد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که به کارهای عادی برچسب اقتصاد مقاو متی بزنیم اقتصاد مقاومتی روی نمی‌دهد.

خلقانی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی الگوی عملی اقتصاد اسلامی است گفت: در این زمینه حوزویان باید وارد شوند و بگویند که اقتصاد مقاومتی چه اقتصادی است.

وی با اشاره به این که همان اتفاقی که در پیشرفت نظامی افتاد در بخش کشاورزی نیز باید بیافتد افزود: اگر به فرمایشات رهبری باور جهادی و انقلابی داشته باشیم و به آنچه که می‌گوییم عمل کنیم موفق خواهیم شد.

معاون سابق وزیر کشاورزی ابراز داشت: ما تا زمانی که به واردات دلخوش باشیم از کارآفرینان حمایت نخواهیم کرد و اقتصاد مقاومتی روی نخواهد داد.

وی مطرح کرد: رهبری در الگوی اقتصاد مقاومتی بیان داشتند؛ اگر بتوانیم مشکل تولید داخل را حل کنیم بخش عمده مشکلات کشور حل خواهد شد.

خلقانی عنوان کرد: اگر قبول کردیم که راه حل اقتصادی در نظریه‌های امام(ره) و رهبری است دیگر به دنبال نظریه‌های دیگران نخواهیم رفت.

وی با بیان این که جنگ سخت، جنگ نرم و جنگ اقتصادی سه جنگی است که دشمن علیه ما راه انداخته است گفت: یقیناً اگر فناوری در کشور ما وجود دارد از جنگ 8 ساله است و اگر دانش فنی که در جنگ با باور خودمان کسب کردیم به همان روش ادامه می‌دادیم ما امروز محتاج کسی نبودیم.

معاون سابق وزیر کشاورزی با بیان اینکه تعمق در پیام سال‌های  اخیر رهبری ما را در یافتن فرمول اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند تصریح کرد: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم باید به فرمایشات رهبری بازگردیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha