جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام دری نجف آبادی

حوزه/ دبیرعلمی همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین گفت: اگر می خواهیم اقتصاد شکوفا داشته باشیم، باید از همه امکانات بهره ببریم و دراین مسیر قطعا طلاب و حوزویان باید پیشتار باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله دری نجف آبادی، امروز در نشست خبری همایش« اقتصاد مقاومتی از منظر دین» که در قم برگزارشد، با تبریک ایام الله دهه فجر ، استقلال را یکی از مهم ترین شعارهای ملت ایران در انقلاب اسلامی دانست و اظهارداشت:  استقلال امروزه جامعه ما یکی از شعارهای  درخشان ملت بوده که ابعاد بسیاری از جمله فرهنگی،اجتماعی، سیاسی،اقتصادی و ... را همراه با خود دارد که در سایه این استقلال باید به خودکفایی اقتصادی برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، گفت: امروز بعد از گذشت چند دهه از انقلاب اسلامی در زمینه های اقتصادی اقدامات بسیار خوبی در کشور انجام شده ولی  هنوز با آرمان های نهایی فاصله داریم که باید در این زمینه تلاش کنیم.

امام جمعه اراک با اشاره به سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» که سال گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب صورت گرفت، بیان داشت: این سیاست ها در صدد است تا  با تکیه بر همه ظرفیت های داخلی ،کشور را به سوی استقلال اقتصادی هدایت کرده و  از وابستگی به نفت خام فروشی  نجات دهد.

دبیرعلمی همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین،  با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی چراغ راه کشور در مسیر پیشرفت است، بیان داشت: همه باید تلاش کنیم تا با تکیه بر اقتصادمقاومتی همه بن بست ها از جمله تحریم ها را شکسته و الگویی برای کشورهای منطقه باشیم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان ساخت: امروز باید طوری رفتار کنیم که نیاز نسل های آینده را نیز پاسخ دهیم .

امام جمعه اراک، با بیان این که نباید در این مسیر غفلت کنیم ، گفت: اگر ما قصور انجام دهیم، ممکن است نتوانیم نیازهای سال های آینده کشور را تامین کنیم؛ البته اگر کوتاهی نیز انجام می شود، نباید آن را به پای اسلام و اهل بیت(ع) بگذاریم؛ روزگاری  ایران و کره جنوبی  کارهای اقتصادی خود را با هم شروع کردند؛  ولی امروز این کشور، یکی از رتبه های برتر اقتصادی است اما ما کم کاری کردیم.

وی در پایان با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی می خواهد مسیر صد ساله غلط وابستگی به نفت را اصلاح کند، گفت:  این مسیر طولانی بوده و نیازمند فرهنگ سازی است.

این استاد حوزه، با اشاره به پیشتازی حوزه های علمیه در همه عرصه ها اذعان داشت: اگر می خواهیم اقتصادی شکوفا داشته باشیم، باید از همه امکانات بهره ببریم و دراین مسیر قطعاً طلاب و حوزویان باید پیشتاز باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha