پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: لازمه مقابله با آسیب پذیری کشور به ویژه در شرایط تحریم کنونی تکیه بر اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام محمود عیسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ما به خصوص در وضعیت تحریم باید بیش از آن که بر بیگانه اتکا کنیم ، روی پای خود ایستاده و به تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور کمک کنیم تا مانع از آسیب پذیرش اقتصاد کشور در چنین شرایطی شویم.

وی افزود: طبعاً بخشی از مشکلات اقتصادی فعلی در کشور مربوط به تحریم هاست ولی باید توجه داشت که بخشی هم مربوط به خودمان است که باید در این عرصه به اقتصاد مقاومتی تکیه کرده و مولفه های آن را اجرایی کنیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با تاکید بر این که مقابله با بیکاری و تلاش در مسیر اشتغالزایی  با محوریت اقتصاد مقاومتی ، امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: این که در حال حاضر کشور ما با تعداد بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی مواجه است، فی نفسه یک فرصت است که باید با برنامه ریزی هدفمند از آن بهره برداری کرد.

حجت الاسلام عیسوی با اشاره به این که ایران اسلامی دارای توانمندی و ظرفیت بالای نیروی انسانی متخصص است، گفت: این که می بینیم بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند این اشکال در تربیت نیروی انسانی با کیفیت نیست ،بلکه اشکال در برنامه ریزی مسئولان است که چطور باید از این همه ظرفیت و پتانسیل استفاده مطلوب را بکنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha