شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام غرویان

حوزه/ عضو هئیت علمی جامعة المصطفی با بیان این که حوزه های علمیه بر محور آثار علمی عالمان بزرگ در حال چرخش است گفت: طلاب با فراگیری زبان های روز دنیا، اسلام را به جهانیان معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین غرویان در مراسم گرامیداشت دهه فجر در مدرسه علمیه رسالت قم با تأکید بر ضرورت فراگیری علم و دانش، اظهار داشت: تحصیل علم، از جمله نکاتی است که طلاب باید در آن دقت و تلاش کنند تا بتوانند به سوالات و شبهات روز پاسخ دهند.

وی ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران مرهون تلاش امام خمینی(ره) و شهدایی است که در این راه جانفشانی کرده و خون های بسیاری در این راه داده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان ساخت: از برکات این انقلاب، عرضه مفاهیم دینی و اسلامی به دنیا بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان ادامه داد: تمام انسان ها به دنبال مفاهیم خدایی هستند و امروز کتاب های بسیاری از ایران اسلامی به زبان های گوناگون ترجمه و به دنیا عرضه شده است.

وی با تأکید بر زبان آموزی طلاب، تصریح کرد: امروز دنیا به دنبال خدا، معنویات، اخلاقیات و ... است، شما عزیزان باید با فراگیری زبان های روز دنیا، اسلام را به جهانیان معرفی کرده و آثار آن را عرضه نمایید.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: اصل، تحصیل دروس حوزوی است؛ اما در کنار آن مطالعات عمومی خود را بالا برده و در باب نویسندگی تمرین کنند تا بتوانید آثار خوبی را بنویسید.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان یادآور شد: شما باید با علم و عمل خود مُرشد و راهنمای مردم باشید و  وسیله ای برای ارتباط مردم با خدای متعال باشید.

وی اظهار داشت: خداگرایی، خداشناسی و خداپرستی در ذهن همه مردم قرار دارد و شما متخصص این کار هستید تا به وسیله علومی که فرا گرفته اید، آن را درست منتقل نمایید.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: امروز دنیا طالب حقائق است؛ پس رسالت و  مسئولیت شما بسیار وسیع است.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان با اشاره به جمله ای از  شهید بهشتی(ره)، خاطرنشان ساخت: ایشان می‌گفتند که اگر کسی 2 زبان بلد باشد، در واقع دو نفر است و اگر کسی 3 زبان بلد باشد، سه نفر است که این جمله نشان می دهد با فراگیری زبان به چه اندازه می توانیم مثمرثمر باشیم.

وی تصریح کرد: جهان امروز تشنه دریافت حقائق معنوی، دینی و اسلامی است که در این راه باید مطالعات خود را گسترده کنید؛ چراکه جایگاه شما در میان مردم جهان محفوظ است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان ضمن گرامیداشت یاد و نام امام راحل(ره) و شهدای روحانیت، بیان داشت: ما وارث زحمات علما و اساتید خود هستیم و حوزه های علمیه بر محور آثار علمی آن بزرگواران در حال چرخش است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha