پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
غرویان

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی، بقاع متبرکه و امامزادگان را معادن فیض الهی خواند و گفت: باید از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه برای فرهنگ سازی دینی استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری حوزه با اشاره به فرارسیدن سالروز تجلیل از امامزادگان، اظهارداشت: امامزادگان و بقاع متبرکه معادن فیض الهی اند و باید با تحقیق و تفحص علمی، این بزرگان را به مردم معرفی کرد.

وی با تاکید بر این که باید از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه برای فرهنگ سازی دینی استفاده شود، ابراز داشت: معرفی ویژگی های رفتاری و اخلاقی و همچنین سیره پدران و اجداد بزرگوار امامزادگان موجب توجه هرچه بیشتر مردم به رعایت حریم الهی و ترویج فرهنگی اسلامی خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امامزادگان و بقاع متبرکه کارکردهای اجتماعی زیادی داشته و دارند و با ترمیم و بهسازی این اماکن مقدس و ایجاد استراحتگاه ها، فضاهای سبز و ...، اسباب آرامش روحی و روانی مردم فراهم می شود.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با بیان این که امامزادگان منشا خیر برای مردم و جامعه هستند، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت عظیم در راستای معنویت افزایی جامعه بهره ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان در ادامه با اشاره به برکات حضور روحانیون در بقاع متبرکه و امامزادگان، گفت: الحمدالله حضور روحانیون در امامزادگان خیلی خوب بوده و همین امر موجب شده تا مردم از فضاهای معنوی این اماکن و معارف غنی اسلامی نیز برخوردار باشند .

حجت الاسلام والمسلمین غرویان خطاب به روحانیون مستقر در امامزادگان گفت: مطالعه خوب، برگزاری برنامه های پرسش و پاسخ و همچنین ارائه پاسخ های قوی به شبهات از ضرورت هاست..

وی در پایان تاکید کرد: باید امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی در کشور تبدیل شوند و در تحقق این مهم، نقش روحانیون بسیار برجسته می باشد.

انتهای پیام 16/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha