جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محسن غرویان

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت : دانشجو و دانشگاه باید مظهر علم و اخلاق باشد زیرا دانشگاه جای توهین، افترا و مسایل ضداخلاقی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت 16 آذر  روز دانشجو بیان داشت: دانشجویان حقیقتاً مغز متفکر و نیروی محرکه ملت و کشور به شمار می روند و در هر کشوری این نیروی عظیم و فکور و تلاشگر ، بالاترین سرمایه است.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت و کارکرد دانشگاه ها در ایجاد روحیه پرسشگری در بین دانشجویان گفت: بی تردید مسئولان و به ویژه اساتید دانشگاه ها محوری ترین عنصری هستند که می توانند دانشگاه را به پرسشگری و تحرک بیشتر وادار کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: طبعاً چنانچه دانشگاه پویا و با تحرک باشد و مسائل نو را ببیند و مطرح کند و به خصوص برای آن ها راه حل ارائه دهد، در پیشرفت و تعالی جامعه بسیار حایز اهمیت و کلیدی است.

وی بر لزوم حاکمیت منطق و استدلال و عقلانیت بر فعالیت های دانشجویی از جمله عرصه های سیاسی تاکید کرد و افزود: از آن جا که دانشجو در محیطی به نام دانشگاه مشغول تحصیل است باید بر تمام فعالیت های دانشجویی او، قبل از هر چیز منطق و استدلال حکمفرما باشد و از کارهای هیجانی و احساسی که نفعی برای او و جامعه دانشگاهی ندارد، پرهیز شود.

حجت الاسلام و المسلمین غرویان همچنین با بیان این که علم آموزی جدای از کسب مکارم و فضایل اخلاقی نیست، اظهار داشت: دانشجو و دانشگاه باید مظهر علم و اخلاق باشد و اخلاق نیز به این معناست که دانشگاه جای توهین و افترا و این گونه مسایل ضداخلاقی نباید باشد، بلکه می بایست به محیطی تبدیل شود که فضایل اخلاقی در آن نشر پیدا می کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha